20090629

#idee2009 – 100 000 e-hääletajat KOV 2009

Oktoobris toimub kohalike omavalitsuse volikogude valimine, millele eelneb järjekordne e-hääletus. Miks see ei võiks järgmine e-hääletus olla rahvuslik massiüritus? E-hääletus on kõige innovaatilisem ja ainulaadsem asi, mille poolest Eesti erineb hetkel kõigist teistest maailma riikidest.

Tekkid idee, mis arenes edasi ning nüüd on välja käia järgmised ettepanekud.

Lisaks sellele, et on suur arv inimesi, kes individuaalselt oma arvuti taga üksikkodaniku initsiatiivikusest e-hääletavad, võiks ideaalis võtta kasutusele järgmised meetmed e-hääletamise populariseerimiseks:

Valimisjaoskond X
Igas asutuses (ettevõttes, kontorihoones vms) võiks oktoobris e-valimiste ajal olla üks arvuti, mis on id-kaardilugejaga seadistatud nii, et inimesed saavad hääletada. Paljudel inimestel pole isiklikku id-kaardilugejat. Ühe arvuti muutmine paariks päevaks “valimisboksiks” pole it-mehele ega muidu tehnoloogiahuvilisele ülejõu ülesanne. Lihtsalt peaks leiduma inimesi, kes võtavad sellise “valimisboksi” organiseerimise oma kodukontoris või ettevõttes südameasjaks. Keegi, kes küsiks “kas e-hääletate” ja loob võimaluse e-hääletada.

E-Valimisõhtu
E-valimispidu pole samaaegselt netis olemine erinevates füüsilistes asukohtades. E-valimispidu on stiilipidu, mille riietuseks on su id-kaart ja tagataskus peidetult id-kaardi PIN koodid. Peol on üks keskne kujunduselement – valimisboks, mis on arvuti, mille küljes on töötav id-kaart. Teistmoodi põhjus ühel oktoobrikuu tööpäeva õhtul sõbrad külla kutsuda. Kel jaksu ja tahtmist, see katab laua, kus on heeringat ja kartulit. Mehed võivad olla ülikondades. Tähtis oleks lihtsalt leida inimesi, kes kutsuksid endale sõpru külla ning kontolliksid oma arvuti üle, et sellega saaks hääleda.

Promootorid
Kõige parem võimalus kaasata inimesi e-hääletama on see, kui e-hääletamist propageerivad need 58 614 inimest, kes eelmistel valimistel e-hääletasid. Selleks peaksid nad saatma oma tuttavatele e-kirja või kirja via Orkut või via Facebook või säuts via Twitter, kus kutsuvad ülesse e-hääletama ning kaasama inimesi e-hääletamisse. Promotsiooni lihtsustamiseks koostan koos abilistega kirjapõhjad, mida promootorid saavad inimestele laiali saata. Kiri peaks kindlasti sisaldama otselinke www.valimised.ee ja www.id.ee ning ingot PIN koodide kasutamsisest ning id-kaardi sertifikaatide uuendamisest jms. Kirjad peaksid ideaalis olema erinevates suhtluskeskkondades levitamiseks erinevad.

Kogu kampaania koduleht saab olema Facebooki grupp. Palun liituge ning avaldage seal grupis arvamust.

Jah, mõte “Idee 2009 – 100 000 e-hääletajat KOV 2009” ei ole seotud ühegi partei ega üldse poliitikaga. Ega ka ühegi mtü ega muu asutusega. See on lihtsalt väike algatus, mille eesmärk on kaasata inimesi otsustamisse ning rõhuda sellele, mis on Eesti eripära.

20090628

kvaliteet

Nõmme turul liikus ringi mees, kes sattus sõnelusse ühe müüjaprouaga.

"Keskturul maksavad maasikad 16 krooni kilo!"

"Aga minge sinna ja ostke seda sitta!"

"Aga värsked kartulid tunduvad teil head. Teil on punased kartulid ka. Keskturul on ainult valged, need lähevad mädanema."

"Meil ei lähe valged kartulid ka mädanema."

Eile autoga sõites jäi kõrvu Mokalaat ja Anni Arro rääkis peenikeste ubadest, neid ostsimegi ja sõime ja krõmps, krõmps.

Varem pole ma nii väga endale teadvustanud, kui vastikud on poes müüdavad lihad ülepingutatud marinaadi tõttu. Lihtsuses on jõud. Üritan sel suvel süüa lihtsat toitu ja vähemalt korra üritan ise ka liha marineerida.

Käin ka kalal. Loodan vähemalt korra saada nõnda palju suuremat kala, et on mida pannile panna.

20090627

Michael Jackson oli kõige tuntum inimene maailmas

Mina kuulsin seda eile autoraadiost. "Hullu kuninga" muusika jääb.

Nii kuulsaks nagu on Michael Jackson ei saa vist niipea keegi, sest kuulsusi on nüüdses maailmas liiga palju.

Võib-olla ei saa enam mitte kunagi keegi nii kuulsaks, kui on Michael Jackson.

20090621

5 hetke viimase 36 tunni jooksul

* Arvan, et tean tehnikast midagi ja vahetan Miiduranna maja aias muruniiduki küünalt, puhastan mootorit. Muru on niidetud, jäänud väljaspool aeda väike tutt, kui välja suri ja enam ei käivitu. Arvan, et viga on koormatud küünlas.

* Olen Marguse lõpetamistšillil Sauel ja külalised tulevad ja kingivad ananasse. Mis värk nende ananassisedega praegu on, et kõik kingivad ananasse. On nad tõesti praegu nii head?

* Olen merel, kaatris ning sõidame Tallinna lahel ringi kolmveerandtundi. Pikima päeva õhtul, ilus on see kilukarbivaade. Merel mõtleb inimene alati omi mõtteid. Kuidagi automaatselt süveneb oma pea sisse. Olen väga halb välismaalastega suhtleja, pean seda õppima.

* Teatris aastalõpupidu, fuajees süüakse enda tehtud sushit ja tantsitakse hoogsalt diskolt. Lähen suurde saali, kus laval on dekoratsioon üleval, aga valgust pole, fuajeest kostub vali disko. Kisub tühja saali istuma ja mõtlema.

* Olen Viljandis ja vaatan Kultuurikolledži lõpuaktust ning mõtlen, et kui paljud inimesed päriselt saavad end ära elatada erialadel, mida nad lõpetavad. Ülikoolidest on puudu kaks ainet “Kuidas ma ennast ja oma eriala maailmale ära produtseerin” ning “Miks olen mina ja on mu eriala maailmale vajalik”. Kultuurikolledži rektor ja aktus jätsid sümpaatse mulje, kuid kuulsin jutuajamistest, et inimestel tööd ei ole olenemata, et isekeskis on neil vägev säde silmis.

Viljandi linna uus uhkus Eesti Pärismusmuusika Keskus jättis väga laheda mulje, rohkem selliseid maju ja selliseid aktiviste Eestisse!


20090618

kaks päeva puhkuseni

Lähen käin täna lõunal juuksuris ära, sest kes see siis puhkusele pika soenguga läheb, puhkuselt tullakse pika soenguga.

Kaks päeva on jäänud, siis hakkab peale puhkamine. Ma mõtlesin, et ma vist pole kunagi puhkust nõnda oodanud kui see aasta. Puhkus on olnud ikka puhkamine koolist ja tööst, seekord on ees puhkamine ainult tööst, see on kuidagi veel julmem. Veel järsem üleminek. Veel mõnusam.

Nüüd pidi ka ilm kerima hakkama. Tahan trimmerdada ja sõprade külla sõita ja sportmänge ja raamatuid ja Internetivaba elu.

20090616

liigne tõsidus on ebausutav

Tõlgin hetkel ühte artiklit, millega olen hirmasti hädas, sest pole ma just suurem asi lingvist ega sõnaväärtuse tõlkija. Ma ajan taga mõtet. Artikkel räägib sellest, et milline on teater 25 aasta pärast ja seal oli üks ilus mõte, et "ei tasu ennast liiga tõsiselt võtta."

See iseloomustab mu arust paljusi (kunsti)inimesi - võetakse iseennast ja oma panust siia maailma pseudotõsiselt. Olek ei maksa midagi, olekut ei olegi vaja.

Inimesed võiksid tegeleda selliste asjade nagu neile meeldib nii nagu neile meeldib ja tõsidus tuleb siis, kui see on õigustatud.

Kübeke vaatamist kaugemale, kui iseenda põhjendatud tegutsemine, ei teeks paha. Tuleks tegeleda selliste asjadega, mis tunduvad absoluutselt rasked. Kasvõi lahendada iga päev üks matemaatika ülesanne.

20090615

kobe baked the 4th cookie last night


Anne Türnpu ja lavakunstikooli 24. lennu "Runolaulud". Kena video.

20090612

Ajalehe tulevik

Küsimus ei ole selles, et paberajalehte enam ei loeta ja meediaettevõtetel pole plaani. See kõik on nagunii hääbuv.

Ainult inimeste käitumisharjumused jõuavad mitme-mitme aastase nihkega järele.

Tänasel päeval on küsimus tehnoloogias – kes leiutab paberi ja printeri uuesti. Igameheprinteri, mis kujundab ja prindib kiiresti ning taaskasutatava igamehe paberi.

Olukord praegu

Iga inimese infokanal muutub järjest spetsiifilisemaks – kes keda netis jälgib, mis teemad kedagi huvitavad, millistesse poliitilistesse, usulistesse gruppidesse ja kogukondadesse inimene kuulub, kus ta töötanud ja õppinud on, kus on ta reisinud, mida ta loeb ja mida ta vaatab, kus ta elab jne jne. Tegelikult see kõik kokku ongi ajaleht. Me tahame informatsiooni, mis meid puudutab või on lihtsalt nii huvitav, et hakkab meid puudutama.

Üks suur põhimõte, mille vastu praegused ajalehed eksivad on see, et nad kõik tahavad nuineljaks teha üldistust või tegelevad üldistamisega, aga üleüldine tõe taotlus pole enam ammu atraktiivne. Pigem loeb isikupära. Ma ei mõtle seda, et uudis/teema ei peaks olema neutraalselt ja lihtsalt esitatud, ma mõtlen seda, et pole võimalik panna ajalehte kokku hästi paljude inimeste maitsele.

Kui selline printer ja paber on leiutatud, siis milliseid ajalehti me näeme?

* Ärkad hommikul ülesse, vajutad printeri tööle ning see laseb eile loetud ajalehe peale välja sinu uue hommikuse väljaande (taaskasutus!). Ajalehe sisu oled sa ise ära seadistanud (ehk tellinud). Täpselt sellistel teemadel uudised nagu sa ise tahad. Põhimõtteliselt on see mingi RSS-i (nagu Google Reader, Twitteri infokontaktid) edasiarendus, kuid nähtavasti määrad sa vaid teemad ja toimetajad otsivad hästi kirjutatud lood sind huvitavatel teemadel välja. Lisaks muidugi isiklikud ja individuaalsed lugemissoovid (nt sõprade blogid, lemmikkoomiks jne)

* Ajalehed ripuvad söögikohtades ja kohvikutes. Sellisel juhul saab iga söögikoht printida iga päev välja “oma” ajalehe. Ehk igale söögikohale saab seinal rippub ajaleht “oma näo” edastamise vahendiks. Ja nii teevad kõik asutused, avalikud ruumid – kõik hakkavad välja andma oma ajalehte – ülikoolid, teatrid, kinod, rongijaamad, ühistransport. Ajalehe välja andmine on lihtne. On vaja ainult printerit ja toorikut ning inimest, kes tegeleks teemade uuendamisega ja “print” nupu vajutamisega.

Tekib väga palju ajalehti. Individuaalsed ja kogukondlikud. Ajalehed muutuvad uuesti popiks.

Kus on raha?

Raha on kolmes kohas. Printerites/paberis ja toimetamises. Ning nähtavasti siiski ka kirjutamises.

Printer/paber – kuna tegemist oleks uue igamehe tehnoloogiaga, siis määrab selle ostu- ja/või rendihinna see, kes selle leiutab ja massidesse paiskab.

Toimetamine – Igal teemal on palju jama ja palju ägedat. Keegi peab tegema valiku ning muutma liiga pikad tekstid lühikeseks ning lühikesed tekstid siduma ära faktidega varasemast ajast. Printeri nupu vajutamisel prinditava ajalehe teemad on keegi proff kuskil ära toimetanud. Kui inimesed saavad oma printeritega endale väljastada ainult poppi sisu, siis see ei ole igale lugejale huvitav. Toimetamine saab järjest rohkem suureks meediaharuks. Toimetamise paindlikus ja professionaalsus.

Kirjutamine – nähtavasti mudelit tundvad kirjutajad võivad palju raha kokku ajada. Nad saavad rahapunkti vms. iga kord, kui printer laseb kuskil välja nende kirjutatud teksti. Autorikaitse Interneti osas karmistub. Kuid kindlasti on kirjutajad teenimise koha pealt ahela lõpus – rohkem raha rändab ikka tehnoloogia omanikule ehk printeri/paberi mehele ning vahendajale/produtsendile ehk toimetajale.

Millal selline mudel võiks realiseeruda?

Läheb veel aega, sest pole vist veel avalikkusele presenteeritud sellist tehnoloogiat. Kuigi olen üsna veendunud, et hetkel käib õige mitmes tehnoloogialaboris võidujooks aja ja teistega. Esimene massidesse paisatav printeri ja paberiseeria võib muuta ajalehti ja online meediat.

Alguses jääb selline leheprintimine siiski niššitegevuseks, aga aastate lõikes ei saa sellele kätt ette panna nagu ei ole olnud võimalik kätt ette panna Interneti ja tehnoloogia levikule.

Mida teha inimestega, kes ei oska oma teemasid seadistada? Kes ei taha süveneda?

Nad ostavad printeri ja paberitoorikud, ütlevad toimetajale oma lemmikteemad või ostavad “Eesti paketi” või “44 maailmakanalit” ning vajutavad igal hommikul PRINT.

Pealkirjad on ilusad

See on ilus pealkiri "Tere hommikust, ringi hõljuv juhus!"
Ja ka sel pealkirjal pole viga "Startup restart"
Ja seegi "Tähtis on..lõpetada"
Foto Oleg Hartšenko / Velvet Studio

20090611

grillimehe unistuste naine


Eesti - Portugal staadionilt

Käisin üle maeiteamis aja staadionil jalkat vaatamas ja väga ülev oli. Põnev jalkamäng on ikka vapustav inimeste kaasatus. Keegi ei istunud tuimalt. Kõik suured mehed muutusid tribüünil väikesteks poisteks ning naised karjusid häbenemata asjatundmatuid hüüdeid. Poooominaator sai ilusti ära saadetud. Aitäh.

20090610

on sul mõni lugu kommunikatsioonist?

Mõni kiiksuga lugu, et kuidas mõni sinu tuttav inimene kasutab netti või telefoni teisiti, kui seda teevad teised. Kui sul on mõni selline lugu ja sa viitsid kirjutada, siis palun pane kommentaaridesse. Näiteks:

* Tean õige mitut vanatädi, kes lülitavad oma mobiili sisse ainult siis, kui tahavad ise kellelegi helistada. Kui helistatud, siis lülitavad kohe telefoni välja ja nad on veendunud, et teisiti neile mobiili kasutada ei meeldi.

* Olen kuulnud mehest, kes kasutab arvutit ainult esmaspäeviti. Aga igal esmaspäeval. Ja niimoodi regulaarselt. Et kui keegi ootab talt e-mailile vastust, siis ütleb ta alati, et "Esmaspäeval vastan." olenemata kui kiire teisel inimesel asjaga on.

20090609

tee järgi

Mulle lihtsalt nii meeldib see uus trend, et reklaamid teevad reklaame järgi.






Indrek Tarand - isiklike ja isiksuslike brändide algus

Ma ei taha rääkida valimistest ega sellest kui palju hääli sai üksikkandidaat parteide ees.

Aga tahaksin öelda üht. Olenemata eluvaldkonnast on saanud "isiklik bränd ja kohaolek" tähtsamaks kui kunagi varem. Järjest vähem huvitab inimesi kollektiivne kuuluvus ja ajalugu. Parteid, seltsid, koolid, teatrid, kinod, meediaväljaanded jms, põhimõtteliselt kõik inimgrupid on kaitsetud üksikisiku "brändide" ees, mida luuakse. Ajalugu ja suurus ei maksa, kui sa ei oska inimesteni minna.

Ühesõnaga, olenemata eluvaldkonnast, ole kohal inimesena. Või muidu varsti kedagi ei huvita, millega sa tegeled.

Võib muidugi küsida vastu, et miks peakski kõiki minu elu huvitavama? Ei peagi. Aga kui sa tegeled valdkonnaga, mis on mingitki pidi mahub mõiste "kommunikatsioon" alla, siis pead sa ise astuma sammu ja kommunikeeruma ja sulle on kogu maailm lahti.

Pusa seiklused looduses


20090608

100 000 inimest KOV 2009 e-hääletama

Teen siin oma ideele avalikku briifimist. Palun neilt, kes viitsivad kaasa mõelda kommenteerida, täiendada. Seda kõike võib muuta, mis siin kirjas on, see on lihtsalt esialgsed mõtted.

Aitäh kõigile, kes on mõtet ööpäeva jooksul levitanud, tänu Twitteri RT-le on levik olnud suur.

Jah, mul on hullumeelne plaan mõjutada järgmiste valimiste tulemusi sellega, et kutsun inimesi e-hääletama.

Taust/faktid:
Europarlamendi valimistel 2009 e-hääletas 58614 inimest netis id-kaardiga. (www.valimised.ee)
69% ehk 806 000 Eesti 6-74 elanikest kasutab internetti. (TNS Emori uuring sügis 2008).
id.ee andmetel on Eestis aktiivseid id-kaarte (07.06.2009) 1058951.
Inimesed kasutavad Internetti, aga ei kasuta id-kaarti netis.

Miks selline kampaania?
Sest valimistulemused ei peegelda inimeste arvamust, vaid nende inimeste arvamust, kes käivad valimas. Kuna e-hääletamine on lihtne ja mugav, siis tegelikult võiks valimas käia palju rohkem inimesi.

See kampaania on vajalik ka sellepärast, et on vaja rõhuda sellele, milles olema maailmas esirinnas. On vaja teha midagi koos, mida suurt ja kaasaegset. 

Käivitava küsimuse variandid:
Kui tähtis saab olla iga inimese panus?
Kui suure kaasaegse maailmarekordi saame koos püstitada?
Mitu sinu tuttavat e-hääletavad?
Kui eriline saab olla üks id-kaart?
jne ... ...

Kes on sihtgrupp?:
Sihtgrupp on aktiivselt Internetti kasutavad inimesed, kel on id-kaart. Kitsamalt öeldes on sihtgrupp inimesed, kes käivad iga päev netis, aga keda poliitika eriti ei huvita.

Twitteri kasutajad enamuses valimistel e-hääletavad, seega ka, et mida rohkem on eestlasi Twitteris, seda suurem on e-valijate arv.

Tähtis on see, et inimesed ise muretseksid selle üle, et kas nad ise ja nende tuttavad on valivad ning samas näidata ka seda, kui lihtne on seda teha Internetis. Igaüks peaks tegelema oma netikontaktide hääletama mõjutamisega

Kuidas?
Näen seda kampaaniat suhteliselt väikese ja tekstipõhisena. Inimeste seas tuleb lihtsalt võimalikult ausalt levitada sõnumit, et nad sügisel e-hääletaks. Info inimesteni tuua, et millal ja kuidas e-hääletamine toimub ning teisalt tuleb inimesi tagant utsitada valima.

Mis inimesi vaja on?
Disainerit - logo, lihtne veebileht, disain. Logo saab kasutada ka sotsiaalvõrgustikes gruppide loomiseks jms. Vajadusel ka blogide külge vigurid.
Programmeerija - wordpressi või edicy pealt lihtne leht, kus on põhiline kirjas.
Veebimajutaja - nt idu2009.com? Kes majutaks lehe ära.
Kommunikatsiooni-PR inimene - Kes oskaks ja viitsiks õigel ajal pressiteateid kirjutada.

Kes tahaks aidata, see näidaku üles aktiivsust.

Kõigepealt tuleks välja mõelda nimi. Kas kogu kampaania nimi võiks olla "idu", et id nagu ja u tähe jaoks on vaja ka mingi tähendus välja mõelda.

Või on kellelgi parem nimi pakkuda? Lihtne ja selge.

IDU 2009
SUL ON ROHKEM KUI ÜKS HÄÄL
100 000 inimest KOV 2009 e-hääletama

Lisa: nimevariant IDEE 2009 ja idee2009.com

Reklaamid, reklaamid

Esimene on nendele, kes teavad tausta ja seda kriidiviskamise haipi, teine on lihtsalt iroonia-iroonia-iroonia.


rahvuslik üleskutse järgmisteks valimisteks

Edgarit ja Keskerakonda saab KOV valimistel võita ühe relvaga - Edgari vastaste kaasatusega.

Ma tean, et on primitiivne otsida intriigi, aga intriig müüb.

Ühesõnaga - "ütle oma sõbrale, et e-valimised on popid ja ta ütleks oma sõbrale, et e-valimised on kihvtid, et need on ainukesed asjad, mille poolest eestlased on tähtsas tuleviku asjas hetkel TOP 1 maailmas".

Ja eesmärk on ka. Väga lihtne eesmärk. Vali, keda sa valid, aga vali id-kaardiga. Teeme rahvusporit sügisel. Ja eesmärk on ümmargune:

100 000 Eesti Vabariigi kodanikku KOV valimistel 2009  e-hääletama!

20090607

Käisin maal, tegi kaks päeva tööd. Kohale sõitsime juba reede õhtul, sest alati on hea maal hommikul ärgata. Kaks hommikut süüa pliidil päris tule peal tehtud toitu.

Sai kõvasti tööd teha, sai kopsudesse värsket õhku ja juuksed läksid kärssama, kui oksad oli vaja hävitada. Mõtlesin, et kust lõketes siuke kärsakas tuleb, et mis surnud loom siin kuskil on. Siis veidi aega hiljem katsusin juukseid, selge pilt. Linnas dušši all käiguga kadusid surnud juukseotsad ja kärsakas.

Pikad päevad looduses ja maatöö hoiab kõik ülejäänu kursil. Mõtled trimmerdades või raiudes või lihtsalt midagi nokitsedes. Mõtted lähevad selgeks.

20090604

Kas Twitter aitab Eestis või eestlastele turundada?

Tänase päeva kuumemaid korduvaid säutse on link sellele blogipostitusele, mis koondab Eesti ettevõtete, asutuste Twitteri kontod.

Mõni aeg tagasi ilmus Brand Manual'i blogis viide ühele teisele blogipostitusele, mis oli skeptiline "marketingi-Twitteris":
An interesting article on Twitter – is it a worthy marketing tool? As they say: "…Twitter is an excellent way to reach people with an interest in twittering."
I especially dig the diagram at the beginning of the piece.

Why Twitter Won't Change Marketing
Mina ei tea, Twitter võib ära surra "next big thing"-iga, aga hetkel küll annab eestlaste seas ainult kuuma. Eestlasted sukelduvad Twitterisse tohutu tempoga.

Turundamine Twitteris on loomulikult eraldi peatükk nagu ka "Turundamine eestlastele Twitteris", mis võib olla suures osas ei kattu turundamisega Twitteris.

Õigete liigutustega võib nii firma/asutus kui individuaalne bränd Twitteris sõpru leida, mis aidata kaasa sellele, millega sa tegeled. Eestlased on väike kogukond, sõnum liigub kiiresti.

Ja veel üks tänane säuts, mõttetera:

"Content is king, but marketing is the queen and she runs the household."

Berliin!


Kui inimesel silm särab peas

Entusiasmil on meeletu jõud. Korraldasin, seadsin eile osa TULP avamistseremooniat. Rongkäik oli meeleolukas ja vägev, hiljem hakkas vihma sadama, kuid seda võimsamalt panid tantsugrupid ja bändid. Erinevas vanuses meeste soov bändi kütta on tohutu jõuga ning naiste soov tantsida on ürgne kirg. Ei huvita vihm ja vähene publik - meik peale, kostüüm selga ja niimoodi tantsima, et vihm tundub olematu. Siin on tantsutrupid ja bändid, kelle soov teha ja olla on inspireeriv. Paar lõiku eilsest stsenaariumist:
16.00 väljub Raekoja platsilt rongkäik kärud, trummid, loosungid, õhupallid jms. Juku on ruuporiga. Teine ergutaja samuti ruuporiga.

ca 16.30 jõuab rongkäik Hobujaama poolselt teelt sisse. WAF koor a cappella loo “We will rock you”.

16.40 – 16.45 Avasõnad lavalt Juku. Direktor, linnapea. Kui kõlab lause “Kuulutan uue linna päevad avatuks”, siis hakkab rõdul uuesti mängima politseiorkester.

16.45 – 17.00 Politseiorkester esitab rõdult kaks lugu. Samal ajal paneb end lavale valmis Kamikadze ning Carolina tantsutüdrukud võtavad enda esinemispositsiooni sisse. Ehk oranži maja ees oleval alal.

17.00 Kamikadze alustab, teeb ühe loo. Koheselt, kui lugu lõppeb läheb peale Carolina muusika. Carolina tantsib rahva oranži maja ees. Kui Carolina lõpetab, koheselt alustab Kamikadze uuesti ning Carolina tüdrukud liiguvad lava kõrval oleva maja rõdule. Kamikadze teeb kokku neli lugu – üks enne tüdrukuid, kolm pärast.

*

ca 18.10 – 18.30 paralleelselt roostes maja rõdudel on neli kostümeeritud Unique Act tantsunukku-tantsijat.

18.25 – 18.40 Diskobussist mängib Madis Nestor ja biit.me, vahepeal Juku räägib pikemalt järgmistest päevadest, Rotermanni arhitektuurist jms.

18.40 – 19.10 Alustavad Leegitsev Sidrun ja R.E.D. tantsijad. Battle. Leegitsev Sidrun esitab laval loo, Red tantsib roostes maja ees 30-ndate stiilis tantsu, Leegitsev Sidrun esitab laval teise loo, Red tantsib 60-ndate stiilis tantsu, Leegitsev Sidrun esitab kolmanda loo.

19.15 – 19.45 – RAISK ja TTÜ tantsutüdrukud. Battle. Üks lugu, tantsutüdrukute etteaste, siis RAISK, siis tantsutüdrukute etteaste, siis RAISK kolmanda looga. TTÜ tantsutüdrukud esinevad nagu ka teised trupid keset platsi.

19.45 – 20.00 lõpetamine – Juku jagab puu küljest ananassid laiali. Diskobuss mängib.

20090602

Rotermanni platsil oli täna kohal õunapuu, homme tuleb ka muld. Loodame, et ilma tuleb ka ja TULP avapäeva üritused õnnestuvad. Rongkäik ja avamistrall. Rotermanni kvartal on see koht Tallinnas, kuhu sattudes paljud inimesed ütlevad "muidu mulle ei meeldi see kaasaegne arhitektuur, aga need majad on tõesti ilusad".

Teleri purk

LISA: Link saatele.

Täna õhtul räägitakse kultuurisaates "OP!" lavastusest NO81 "Startup". Kui toimetuse brigaad käis eelmise kolmapäeva hommikul salvestamas, siis olime nii mina kui näitlejad veidi närvis, et mida me siis räägime. Kaamerad on hirmutavad.

Alguses ei saanudki rääkida, sest toimetus oli vaatama võtnud ka vist ühe sotsioloogi, kes andis kinnise ukse taga intervjuu nii, et me ei kuulnud. See on hea mõte, kui kutsutakse teatrilavastust vaatama inimene, kes hindab asja väljaspoolt. Täna ETV-s kell 21.30. Ise olen vist trennis sel ajal, eks vaatan hiljem netist kordust.

20090601

spartakiaadilt

Mängisin võrkpalli, mitte võidu peale, niisama toksisime kuus kuue vastu. Aga äärmiselt emotsionaalselt. Vahepeal lõin jalaga. Ilus ilm oli Elvas, tõsine päevitamine.

Jalgpalli hakati teatrite spartakiaadil mängima alles hilistel õhtutundidel. Sellest hoidusin, pidin tagasi Tallinnasse sõitma. Kuid teatrite vaheline minijalgpall oleks palju emotsioonirikkam värk, kui meeste tänavakoss või naiste võrkpall. Kuigi mu koduteatri võistkonnad olid tänastest alagrupimängudes väga tublid. Edu kossus ja võrgus homseks, loodan, et õhtu ei murra.

Mälumäng klassikalises võtmes on põnev. 5 küsimust paberil lauda, aega kirjalikult vastamiseks 7-8 minutit. Aga küsimused on kirjutatud ülesse keerukalt ja vastus on kuidagi ridade vahel kirjas. Jah, Võssotski suri Moskva olümpia ajal, jah teine kaubaartikkel maailmas peale naftat on kohv.

eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?