20040516

RIIA LINN

Meil on koolis siuke aine nagu Linnasotsioloogia, Kati Paadam annab. Ja nii me käisimegi kaks päeva Riia linna maju, planeeringut uurimas. Vihma sajas ja palju aega veetsime bussis, aga änksa oli. Aga muidu on Riia kesklinn vähemalt rikkurite jaoks. Algul reedel vaatasime niisama ringi nagu turistid majade vahel ja käisime seal keskel kohas nimega Berga Bazars, mis on nagu siuke hästi šeff väikeste majade kompleks, mille omanik rikas tädi rääkis meile kuidas ta selle üles ehitas ja kuidas ta sellega "raha ei teeni" - esimene korrus kohvikud, poed, teine väljamaa firmade bürood, kolmas korterid. Kinnisvara hinnad on Eestiga võrreldes üldse Riias kolossaalselt müstiliselt kõrged. Mingi siuke lollakas maja, mis on teisele väga ligidale ehitatud maksab 10 milj krooni. Imelik, et meie siis hädaldame siin, et kinnisvara kallis, ükskõik kuhu suuremasse linna minna, on ikka kallim kui meil. Ma ei taha hästi mõelda, mis võib maa maksta näiteks Londoni või New Yorgi parimates rajoonides. Siis reedel käisin veel Pärnu tüdrukute Jana, Kristi, Triinu, Katriniga trammiga kohalikus uhkuses Lidos söömas - see see koht, kus tõstad head paremat silmadega taldrikule, siis maksad korralikult ja pärast ajad kõik selle sisse okseni, sest on juba ju kallist hinda makstud, siis tuleb ka ära süüa. Muidu me elasime siukeses võõrastemajas keset Riia turgu, turg oli vahva, keskturg hästi suures variandis. Reede õhtul jaurasime natsa hotellis ja siis külastasime Riia suurimat ööklubi La Roccat. Mitme saaliga, meeletult suur, aga väga vägevat saali seal nagu polnudki. Ja Läti mehed olid ka purjakil. Pärast sõitsime oma taksobussiga koju, mis nii oli nii hea, et võttis meid 9 tükki pelae kuigi 7 võis. Laupäeval külastasime halva ilmaga Jürmala kuurortrajooni, vaatasime rikkurite maju ;), vaatasime aknast välja kõrgest hotellist ja siis veel käsiin ma Riia kesklinnas, turul veel natuke ringi koos Alo, Gähtlini, Avega. Ostsime koduteele suure suure koti sihvkasi, millest ruttu tüdinesime, ruineerisime üksteist ja sotsioloogi tüdrukuid oma ilajutuga bussis ja nii hea oli tagasi olla Tallinnas. Isegi haisev trollibuss tundus kodune.

Comments: Postita kommentaar

<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?