20050528

EELISTUSED

Ma kutsun kõiki üles minema teatri vaatama Loomadefarmi lavastust. Sest on kindlasti marukas. Kui nüüd tita keeles end väljendada. Aga mul on see värk, et ma pidin Veiko ploogi jätma siukese kommentaari.

Mul on nüüd probleem...Mul oli mõni aeg tagasi sünnipäev ja siis ma sain vennalt kingiks 300-kroonise Rahva Raamatu kinkekaardi ja siis ma sain sealt Viru keskuse viiendalt korruselt selle eest kaks raamatut. Üks oli Ormwelli Loomadefarm ja 1984 koos. Et nagu päevakajaline ka ja rumalal inimesel võib ikka kodus olla häid raamatuid.

Nii. Ja siis kuna mul endal on praegu veitsa siuke aeg, kus ikka niisama kohe üldse lugeda ei jõua, et siis andsin selle raamatu lugeda ühele lähedasele inimesele. Nii. Ja siis ta luges selle Loomadefarmi läbi ja siis ta helistas mulle ütles:

"ÄRA LOE SEDA RAAMATUT JA ÄRA MINE SEDA ETENDUST VAATAMA! SULLE EI MEELDI!"

Ja siis ta veidi seletas lahti. Asi on iseenesest väga lihtne. Nagu teada on notsud, põssad ja sead kõige parema olevused maailmas. Ma magan viiega neist. Ja selles raamatus pidavat olema notsudest esitatud absoluutselt vale pilt. Mina ja kõik kärsad maailmas tahaks selle Ormwelli sugulased kohtusse kaevata ja tõe sõrgadele seada.

Nii. Aga mina ei kahtle absoluutselt selles, et Loomadefarmi lavastus on ägekas. Lihtsalt ma küsin, kas ka lavastuses on Notsud kujutatud pahade ja vastikutena?

Ja nüüd ma lihtsalt küsin. Miks on tegelikult veidi nii, et ükskõik mis looma kujutada paha tegelasena kuskil romaanis või multifilmis või koomiksis, et siis on nii, et keegi ikka tunneb end puudutatuna. Loomulikult pole see enamus inimeste jaoks eriti tähtis ja kes neid multikaid ja kujutatud loomi tõsiselt võtabki. Aga osade jaoks on. Minu arust on inimest palju õilsam ja eetilisem kurjaks teha kui mõnd looma. Vist.

eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?