20051022

LIHTNE ELU

Umbes täpselt kell kümme hakkab Sõpruse kinno kostma ööklubi Hollywood tümakat. See häirib filmi vaatamist, aga samas on see ka sütitav kujund.

Ma arvan, et meie oleme Hollywoodi tümakas ja Nikita Mihhalkov on kinos väärtfilmi jälgiv publik. Vahe on üüratu ja aukartustäratav. Me teeme ka kunsti: me kirjutame tekste, osad meist näitlevad, mõni võtab ette ja teeb filmigi valmis.

Eile vaatasin oma kursuse poolikuid näitlejatöö Moliere katkendeid ja jälgides muutusin kärsituks. Nagu ma ikka muutun, kui mul pole põnev. Mõni kaaslane lavalt sütitas mind ja kõik olid toredad, aga asi pole üldse noortes algajates ja nende võimetes. Ma saan aru, et igal alal, ükskõik kas plaan on saada kunstnikuks, kirjanikuks, näitlejaks, ettekandjaks, sepaks, firmajuhiks, ehitajaks, on vajalik omandada käsitööoskus. On äärmiselt oluline, et inimene õpiks sisse põhitõed, mis hakkaksid teda automaatselt suunama.

Aga...

Kõige tähtsam on kirg. Vajadus luua ja öelda. Meie kultuur on kiretu. Tehakse mingit teatrit, millest ei saa täpselt aru, miks on seda vaatajatele ja tegijatele vaja. Pauguga vastu pead tulevaid litakaid ei tasu praegu eesti teatrist otsida, sest kõigil on raske ja kõik kardavad ja kartus peegeldub lavalt saali. Hirm kunstist kõrvale astuda võrdub kiretusega.

Ma tahaksin soovida, et meil oleks ükskõik. Et meil oleks kasvõi veidi ükskõik, et kas meil homme on raha süüa ja suitsu osta. Ma ei ole kunagi ehitanud, aga mulle tundub, et ehitajana maailmas kulgeda on mõneti äärmiselt kütkestav.

Ma tahan, et noored oskaksid üksteist sütitada ja laiali ajada meie kohal laiutava uimasuse pilve. Ma ei taha vaikselt sellesse pilve sisse imbuda ja siis ükspäev kellelegi nooremale moka otsast öelda, et noh jah, et tead ma olin kord ka noor ja verine...

Andrei Tolstoi ja tema poeg ka ei tahtnud. "Siberi habemeajaja" liigutas mind. Oleks mul eile õhtul olnud jaksu ja raha, ma oleks läinud üksi Hollywoodi tantsupõrandat vallutama, sest seal on praegu minu koht.

Comments:
kiretuse kohta.
Tartus mängib üliõpilasteater S.Kane "Puhastatud". Seal küll kirge. Novembris mängib ka. Kõik ei tee lihtsalt ära tegemise vajausest
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?