20051113

hästitehtult Oskarile

Öisel maanteel sõidab auto. Timo on roolis, Arvo joob kõrvalistmel õlut, Eva istub taga ja üritab magada.

ARVO Ma võtsin plaadi kaasa.

EVA Mis plaadi?

TIMO Mul on ka head mussi arvutis.

Arvo paneb plaadi makki. Michael Jackson. „Beat it“ või „Billi Jean“ või „Black or white“.

ARVO Vanakooli klassika.

TIMO Peded minu autos ei laula.

Timo keerab maki kinni.

ARVO See on minu lapsepõlve muusika. Mis vahet seal on, kes ta praegu on, need laulud on sitaks geniaalsed. Ta ei saa sind panna läbi kõlarite.

EVA Ma ostsin väikesena Jako piraatkassette. Kuulasin päevad läbi ja tönnisin, heal the world, make it a better place for you and for me and for anytime...

ARVO Hääletame. Kes on selle poolt, et me kuulame praegu Jacksonit.

Arvo ja Aiki tõstavad käed.

ARVO Hääletuskomisjon teeb kokkuvõte avalikust hääletusest. Michael Jacksoni poolt hääletasid Arvo ja Eva, vastu hääletas Timo. Seega kaks häält ühe vastu on Michael Jackson võitnud.

Arvo paneb maki uuesti käima, Arvo ja Aiki ümisevad kaasa. Heliseb Timo telefon. Timo lülitab maki kinni.

TIMO Jaa...varsti jõuame, ma mäletan küll kuidas tulla, suurest ristist paremale ja pärast poeputkad vasakule...meid on kolm...davai tsau...

Arvo paneb maki uuesti mängima.

TIMO Raisk, ma ei kannata kunstninaga mehi.

Timo üritab makki välja lülitada, Arvo ei lase, kähmlevad.

EVA Hirv!

Auto põrkab millegagi kokku.


*


Andreas istub üksi väikeküla päevinäinud majas kaetud laua taga. Tõuseb püsti ja laulab täiest kõrist.

ANDREAS Õnne soovime sul, õnne soovime sul, palju õnne, palju õnne, õnne soovime sul kallis Andreas, õnne soovime sul.

Paneb pitsi viina ja hammustab kapsast peale. Vaatab veidi närviliselt seinakella. Võtab välja diktofoni ja lindistab.

ANDREAS Meil on täna stiilipidu. Ma valisin stiili. Stiiliks on SÜNNIPÄEV. Söögiks on kapsas. Joogiks on viin. Laenasin lõõtsa. Ostsin mütsi. Käärisin üles varukad. Kapsast tegin rulle. On pakkuda värsket kapsast hakklihaga. Hapukapsas on tangudega. Supid on soojas – värskekapsasupp ja hapukapsasupp. Magustoit on eraldi. Leivasupp piimaga. Ma ootan külalisi..

Koputus aknale. Andreas peidab kiirelt diktofoni.

ANDREAS Kes seal on?

VANAEMA See olen mina memmekene, tõin pirukaid.

ANDREAS Ma ei taha pirukaid.

VANAEMA Need on kapsapirukad.

ANDREAS Öelnud siis kohe, et kapsapirukad, anna läbi akna.

VANAEMA Las ikke ise tulen üle läve.

ANDREAS Ei saa, ruumi ei ole. Sa sööd ja haised. Mida külalised arvavad kui sind näevad?

VANAEMA Kas ma ei või pidus olla. Ma ei söö üldse ja ma panin terve pudeli šampponni pähe.

ANDREAS Sa ei oska midagi rääkida, sa oled rumal.

VANAEMA Ma olen vakka, ainult vaatan noori.

ANDREAS Sa oled pervert, sa hakkad inimesi vahtima. Kuradi vanamutt, kasi koju.

VANAEMA Lase ikka mind sisse, mul ei ole kodus televiisorikasti, ma ei näe seriaale, lase ma jään.

ANDREAS Kaks aastat teed mulle selle eest süüa.

VANAEMA Teen, teen. Liha ja pirukaid.

Andreas mõtleb.

VANAEMA Kotlette teen ja kohupiimakooki, pannkooke, sülti ja täidetud kopsu, pannil teen maksa, piimasuppi saab...

ANDREAS Ma ei söö maksa ja piimasuppi!

VANAEMA Ma ei tee maksa, maks on paha, piimasupi valan sigadele, sigadel on kõht tühi.

ANDREAS Iga päev teed süüa!

VANAEMA Kolm korda päevas! Mees peab korralikult sööma!

Andreas avab ukse, Vanaema tuleb sisse.

ANDREAS Siia, riiete alla. Ma peidan su ära. Ja ei vähkre, ei röhitse ja ei naera ka. Lihtsalt vaatad inimesi.

Andreas peidab Vanaema põhjalikult ära.

*


Kuidas see lugu võiks edasi minna?

Comments:
Kui aga selgub, et külalisi ei tulegi, saab ka vanaema teki alt välja ning koos vanaemaga toimub suurem viina võtmine ja kapsa söömine ning selgub, et vanaema on väga hea jutuga ja tegelikult väga tore inimene. Vanaemast ja Andreasest saavad parimad sõbrad.
 
Vanaema laseb kapis peeru.
 
See lugu võtab päris selliseid krutskeid sisse, veel üks väike lõik sealt.

ANDREAS: Ma tahaksin süüa ükskord hamburgerit.
VELLO: Mine osta bussijaama juurest, seal müüakse putkas burgerit ja seda hottogi.
ANDREAS: Ma tahaksin süüa McDonaldsi või Hesburgeri ehtsat hamburgerit. Ma tahaksin teada mis kapsast nad kasutavad.
EVA: Kiirtoit on rõve. Kõige parem on lihtne maitse. Lähed kargel hommikul oma põllupeenrale võtad värske salatilehe ja värske sellise nunnu redise, murrad mõne urva rohelist sibulat, valad peale maitsestamata jogurtit ja jood kõrvale oma õuntest tehtud mahla.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?