20051102

VOODI OMAB ÕHTUID JA HOMMIKUID

Mitte midagi tegemise hetked leiavad aset voodis.

Paljudel need puuduvad.
Võib-olla on see parem, kui neid ei ole.
Heidad õhtul voodisse pikali ja jääd kohe magama.
Teed hommikul silmad lahti ja hakkad kohe tegutsema.

Mina aga olen tihti nende hetkede võlus.
Ei viitsi õhtul lugeda, lihtsalt laman ja olen.
Õpetuses öeldakse, et nelja vaimse omadusega (usk, tarkus, energia, keskendumine) ei maksa liialdada, aga viienda omadusega (tähelepanelikkus ehk analüüs) pole võimalik liialdada.

Muidugi
Mõtlen õhtul lamades midagi suurepärast välja
Küll hommikul on meeles, siis kirjutan üles
Ärgates on tühjus
Ma ei oska sellele nähtusele enam tähelepanu pöörata

Hommikuti toimub kella keeramine
veel pool tundi
kümme minutit
üks hetk

Tihti on nii, et pressin äratusaja edasi, aga ega ise enam päris unne ei põgene.
See on siuke magamise ja päevale tere ütlemise vahepealne staadium.
Olen elus ka päris palju hommikuti õppinud, aga nüüd tuleb seda harva ette.

Voodil on neli funktsiooni.
(Magamine; Suguelu; Lugemine-Olesklemine; Mõtlemine)
Olesklemine on rohkem lugemine kui mõtlemine sellepärast, et mõtlemine on midagi suurt ja ilusat.
Raamatut lugedes ei saa inimene mõelda.
Raamatud on trenn. Elu on trenn,
Õhtuti toimuvad eksamid. Õhtuti toimuvad võistlused.
Õpilasi, õpetajaid, mängijaid, kohtunike, fänne, sõpru, vaenlasi on kokku üks.

Mõtlemine tähendab viitsimist elada.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?