20060101

metsast sünnipäevale

Loomulikult ärkasin ma kõige esimesena. Maja on külm ja vesi on ära. Välismaalased, korraldajad ja korraldajate sõbrad veel magavad. Öösel me lõime Stasiga ühe šampusepudeli vastu aiaposti puruks, sest see pudel ei avanenud. Killud toovad õnne. Muidu mulle üldjuhul siin ei meeldi. Ma ei suuda suhelda ja nautida inimesi. Ja kui mõtlne seda, et see inimeste kartus minus ainult süveneb, et siis varsti võib ollagi kõik. Lõpetangi ära. Kell on varsti kümme.
Ma olen väga produktiivne kirjutaja. Täna hommikul olen ma kirjutanud vähemalt kaks pikka kirja. Ma laman ja lasen kõigel tulla. Sõnad kajavad kaunilt ja ma tunnen end siiralt, kui neid ühendan. Ma unustan nad peaaegu kohe, tõusen üles ja hakkan elama. Elu käib päevas, tulevikus ja surmas. Ainuke asi, mis on suur ja tähtis ongi vist see, et mitu kirja jõuan ma enne surma valmis.
Ma loodan, et hakkame varsti sõitma. Täna on mul veel vaja minna sünnipäevale. Kui Kätuga eile tulime, siis kruusateed olid väga libedad ja korra panime natuke ka kraavi. Ja pärast seda kraavi olime rohkem erutatud ja üks suur teekõrval olev kuusk tundus distantsilt mingi kollina kuskilt Sõrmuste Isanda filmist. Inimesed ärkavad ja aasta hakkab peale. Külmalt algab, soojalt lõpeb. Igaüks las kirjutab ise endale horoskoobi.

Me viisime täna Agnesega Matile punase küünla. Ilus oli vaikne Metsakalmistu oma hämaras sätendavate küünaldega. Mati arvas, et inimene, kes end arukaks peab võiks kõigepealt olla lugenud näiteks neid raamatuid:

Robertson Davies: Viies osaline
Margaret Atwood: Kassisilm
Stephen King: Misery
Ruth Rendelli peaaegu kõik krimkad
Eugenio Barba: Paberilaevuke. Sissejuhatus teatriantropoloogiasse.
Simone de Beauvoir: Teine sugupool
Patricia Highsmithi kõik Ripley-romaanid
Umberto Eco: Reis hüperreaalsusse.
Roosi nimi
Baudolino
Jacques Vallee: Võõrkontakti juhtumid
Sigmund Freud: Ahistus kultuuris
Virginia Woolf: Oma tuba (LR)
John Fowles: Liblikapüüdja
Prantsuse leitnandi naine
Maag
Eebenipuust torn
Timothy Garton Ash: Oleviku ajalugu
Nigel Rees: Head kombed
George Orwell:1984
Vaala kõhus
Loomadefarm
Carl Gustav Jung: Tänapäeva müüt
Clarissa Pinkola Estes: Naised, kes jooksevad koos huntidega
Jaah Kaplinski:Jää ja Titanic
Teekond Ayia Triadasse
Võimaluste võimalikkus
See ja teine
Usk on uskmatus
John Le Carre: Spioon, kes pääses külma käest
Meie mäng
Väike trummitüdruk
Plekksepp, rätsepp, sõdur, nuhk
Õilis koolipoiss
Salajane sõda
Andre Maurois: Kunst elada
Gunnar Aarma: Mida paljud ei tea
Graham Hancock: Jumalate jäljed
Gabriel Garcia Marquez: Armastus koolera ajal
Sada aastat üksildust
Angela Carter: Õhtud tsirkuses
Michel Harner: Shamaani töö
Thierry Huguenin: Viiekümne neljas
Milan Kundera: Olemise talumatu kergus
Juan Luis Borges: Aleph
Kunsttükid
Hargnevate teede aed
Jiddu Krishnamurti: Vabanemine teadaolevast
Iris Murdoch: Must prints
Meri, meri
Carlos Castaneda: Teekond Ixtlani
Max Frisch: Homo faber
Stiller
Minu nimi olgu Gantenbein
Montauk
Peter Handke: Tõelise tunnetuse hetk
Franz Kafka: Loss. Ameerika. Protsess
Hiina müüri ehitamisel
Juri Lotman: Semiosfäärist
Kultuur ja plahvatus
Kultuurisemiootika
Kurt Singer: Näita üles kodanikujulgust
Johann Huizinga: Mängiv inimene
Günter Grass: Plekktrumm
Rainer Maria Rilke: Malte Laurids Brigge ülestähendused
Sigmund Freud: Ahistus kultuuris
David Thoreau: Walden
Hermann Hesse: Klaaspärlimäng
Stepihunt
Fantaasiad
Siddharta
Claude Levi-Strauss: Nukker troopika
Metsik mõtlemine
Natalie Zenon Davis: Martin Guerre´l tagasitulek
Thomas Mann: Doktor Faustus
Novellid
Võlumägi
Primo Levi: Kas see on inimene
Henry James: Kruvi keere
Alain Bescanon: Sajandi õnnetus
Hermann Melville: Moby Dick
Saul Bellow: Herzog
Mr. Sammleri planeet
William Faulkner: Augustivalgus
Fjodor Dostojevski: Kurjad vaimud
Idioot
Ortega-y-Gasset: Masside mäss

Ise olen lugenud neist raamatutes umbes kuute, seitset. Ei oleks igasuguseid koole, siis saaks ennast harida.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?