20060307

patriotismi planeet

050306
Eile õhtul kohtusime Uku venna Andero ja teiste eestlastega. Nad väitlesid siin. Käisime mingis „Economics“ ülikoolis. Ühes klassiruumis arutasime maailma asju. Tundus, et eesti keel on ikka väga ilus keel. Õhtul jalutasime Ukuga Thamesi ääres. Apostlid otsisid tööd. Tuledes linn tundus vaikse ja ilusana.

Rongijaamas kuulsime, et kostub eesti keelt. Läksime nende kahe naise lähedale ja kuulasime, mis nad räägivad. Nad arutasid, et kas tasus ikka käia konterdil, mille pilet maksis 1000 eesti krooni.

Praegu paistab päike ja ma ei tea täpselt mis saab. Ei täna. Ega kogu elus. Õhtul peaks teatrisse minema, kunagi peaks lambaid kasvatama hakkama. Kuigi ega lambaliha pole väga maitsev ja teater võib igav olla.

Räägitakse, et ma oskavat inimestega suhelda nii, et jääb mulje, et ma olen igat üksikut tundnud juba aastaid. Ma olengi inimesi tundnud juba aastaid. Individuaalset lähenemist oskan poosi korras teeselda. Või ma ei tea. Ma lihtsalt lahmin, mõnikord lähevad lajatused õigesse auku.

*

Etendus oli „Jeffrey Dahmer is unwell“, kohati halb briti teleseriaal ja hetketi vaimukirev komöödia. Üks tegelane oli sarimõrvarite fanaatik ja päevad läbi ei tegelenud mitte millegagi. Kogus haruldasi poomisköisi ja kartis tänaval üksi jalutada. Aga see mees elas süüdimatult oma nõbu eelmise mehe juures, kelle vend oli sarimõrvar, kes just parasjagu vanglast põgenes. Ja üks teine sarimõrvarite fänn oli ses suhtes hea mees, et ta võttis ostukeskustest ja mujalt kõike pudi-padi, mis tasuta kätte sai. Tegeleti situatsiooni koomikaga. Kõik toimus selle kõrtsu tagaruumi teatris, kus umbes poolteist kuud tagasi vaatasin etendust jalgpallist.

Ukuga saime veel väitlejatega kokku, järgmine pühapäev suundume Hyde Parki kõnelejaid kuulama, pidavat olema hull koht. Siiani polnud me seda õiget platsi üles leidnud.

Koju sõidsime bussidega. Rongijaamades tegeleti täna jälle hooldustöödega. Homme peab kooli minema, pole ammu käinud.

060306
Ma tahtsin kohvikus lugeda, aga kõrvallauas istub üks must mees valgetäpilise pearätiga ja naerab nagu purjus hobune. Läbi klaasist seina imendub koolikohvikusse eredat päikest. Esimene tunni kohta võib öelda cancelled. Mustal mehel on prillid ja tema kõrval istub valgerassi naine, kellel on peas punaste mummudega pearätik. Nähtavasti ei ühenda neid ainult pearätid.

Diana ja Dennise juurde tulid Barbadose sõbrad. Nüüd on kodu rohkem juttu täis. Nad tulid kahekesi. Vanem mees on valgest rassist ja vanem naine on must. Nad ei kanna pearätte, nad said öösel kella kahe paiku telefonikõne Singapuri hotellist. Vähemalt nii informeeriti mind siis, kui hommikul sõin köögis krõbuskeid. Paks emane koer Buffy haugub järjest rohkem ja sööb alati kõike. Tal on hea meel, kui keegi meist koju jõuab, alati jookseb uksele vastu. Hüppab üles ja lakub pükse. Pisem koer Tiny tundub olevat kõva kondi ja asjaliku iseloomuga.

Kes siis leiutaks masina? Kõige vajalikuma riistapuu. Ei vaja ma järjest täiuslikumaid muusika kuulamise vidinaid. Ei vaja ma ka ninakarvade eemaldajat. Rulluiske ei kasuta ja jalgratast niipea välja ei vaheta.

Mul oleks vaja mõtete salvestamise masinat. Sellist, mis salvestaks ja struktureeriks. Palun, et sel masinal on oleks igavene aku. Sest iga hetk sünnib midagi ja kõik on oluline. Väga oluline. Palju tähtsam kui mummud.

*

kas tohib sattuda seikluste põuehõlma
kuulsime luuleÕhtust pidime minema teatrisse
tüdrukud vahetasid piletid ümber
metroos sõin Maria toidust ära liha
muidu ta oleks selle minema visanud

pimedast tänavate rägastikust
jõudsime napilt enne kui kägu kukkus
viisakalt riides vanade inimeste peale

pintsakus keskmine pigem väike suursaadik
juhatas sisse vanahärrade kinnis silmad
kui Doris ja Asko lugesid enda sitalt
tõlgitud luuletusi vestluste keeles

Pakuti liha
Mõlemat värvi veine
Veel enne toimus kõige sürreaalsem
Näidati vestluste keelde tõlgitud
Mati Undi raamatut „Öös on asju“

Asko oli juba jõudnud esitleda naeru
Vestluste keeles sõna kõlaski nait

Kirjastajad tiksusid pendlite rütmis
Rumalalt mööda tuba
Veresoon veidi sosistas
Neil pole Undist karugi

Pärast alles pärast algab
Kuna 11 on aamen,
Siiski siis siiski leidsime Sohost ühe koha
Ja
Ma näppasin kolm korda kõrvallauast sööki
Purjus mees ja naine vaatasid teineteisest mööda

Hõrgutav kalapihv, kartulipuder, mingi pirukas
Õige keele rahvas sai söönuks
Buss kolistab

Homme on streik, ametiametiühingud
Vabandust mu isikupärane käekiri
Mu hirmutav isiksus ja naer

Ma panen su kotti ja sinna sa väsid
Hommikuni

Comments:
Mulle meeldib väga kuulata mida eestlased välisriikides räägivad. Eriti kui nad arvavad ja usuvad, et keegi teine nende keelest aru ei saa. Olen ma maniakk?
 
minu arust on see midagi rahvuslikku, kui eestlane eestlasel silma peal hoiab
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?