20060323

ärata mind

aaaa ajeee ajeee...laulab mulle Aafrika ja päike poeb kohe Vahipataljoni maja tagant välja. Eilses Nokus ma ärritusin ühe seltskonna peale ja vahetasin lauda. See esimene seltskond rääkis ainult teatrist. Ja kui ma seal teises laudkonnas istusin, siis kuulutasin bravuurselt, et maailm kuulub interdistsiplinaarsetele inimestele. Ma ei tea, mis see sõna täpselt tähendab ja ma ei tea, mis ma selle all täpselt mõtlen, igatahes päike tõuseb täna kõigile.

Ma arvan, et Aafrikas on öösiti külm. Aga kuskil on soe. Kui sa tahad, siis sa ei külmeta. Sul on vaja ainult inimesi.

Küll siis inimesed kingivad sulle mütse, kindaid ja salle.

Kohe heliseb äratuskell ja ma lähen dušši alla.

Comments:
monodistsiplaarsus tundub liiga lõplik, aga meie ju lõppu ei taha. või?
 
Meie tahame enne ära surra, kui lollid inimesed maailma vallutavad.

Nii me proovime üle olla. Distsiplineerida laia ampluaaga.

Aga meie ei tapame end ise. Las vanadus, uhkus või rakett tapab meid.

Otsime kogu elu, mis me teha tahame ja ei leia ühtegi pasliku varianti. Kutsume seda siis interdistsiplinaarsuseks.
 
Interdistsiplinaarsus ongi leidmine. Sa kas otsid ühest ja teisest ja kolmandast ja ikka ei leia (ühedimensiooniline interdistsiplinaarus) VÕI sa otsid ühest ja teisest ja kolmandast ning leiad igast MIDAGI (kahedimensiooniline interdistsiplinaarsus). Küsimus on ainult selles, kas sa paned seda MIDAGI tähele KÕIGE soovi taustal. Paradoks on selles, et KÕIK ongi MIDAGI.
 
Jah. Mõnikord saab millegist üks oluline kild armsaks ja ülejäänud hülgad, aga seda kildu lahti ei lase. Kogud killud kokku ja avastad, et tükid on absoluutselt erineva kujuga. "See nüüd mingi õige puzzle on".

Lõpuks jonnid senikaua, et saad ikkagi pildi kokku, kuigi ta võib nii kirjuks osutuda, et vaataja ei tule lähemalegi. Lihtsalt distantsilt muigab "see on liiga sürr, sellest ma ei saa aru."

Ikkagi on see maal põnevam, kui mingi tavaline vaas lilledega.
 
Just. Ja lähemale tuleb see, kes tahab süveneda, see, kes hindab võimalust iga kord midagi uut ja huvitavat leida, see, kes soovib avastada. Ja kas neist distantsilt hindajatest siis üldseüldse tasub end heidutada lasta. Nende jaoks on tähtis kiirelt otsustada, et kas ON või EI OLE...aga ON ja EI OLE ei ole mitte ühe dimensiooni kaks otspunkti, vaid kaks eri dimensiooni...mõelda vaid, milline kombinatsioonide võimalus...
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?