20060313

taimetoitlased vs lõugajad

100306
Kuidas asjad edasi lähevad? Nähtavasti tuleb kevad ja peale seda suvi. Võimalik, et Tallinna ja Helsingi kasvavad kokku. Rohkem ei oska eriti midagi lubada.

Kui täna kooli jalutasin, siis korraga vedeles minu ees kõnniteeplaatidel lutt. Tõstsin ta ülesse. Lutt on notsupildiga. Pesen ta ära ja panen kodus riiulile. Loodan, et Muki seda katki ei lutsuta.

Suitsetavad naised ei ole seksikad. Vist. Liiga paljud naised suitsetavad. Inglismaa peaaegu kõik tüdrukud. Eesti naised, kes suitsetavad, proovige loobuda, te olete niigi seksikad.

110306
„Do you have vegetarian menu?“ küsis üks ameerika turist. Vaatas siis lihakastet ja ütles üleolevalt oma kaasale: „That’s definittely not vegetarian.“ Nad läksid tänavale ja hetke pärast olid tagasi. Istusid kõrvalauda ja hakkasid vaagnatelt siis neid õigeid, naturaalseid põõsalehti ja teravamaitselisi juurikaid otsima. Nad on ostnud nädalase paketi Inglismaale ja peavad selle eest saama kõike.

Ärge teie kartke kedagi ära süüa. See teeb teid tugevamaks.

*

Eile käisime poistega ula peal. Öise Soho tänavad on pungil homodest. Uku sõbranna Ereli töötab ühes natuke nooblimas kõrtsus ja me saime talt leti alt paar tasuta drinki. Kui ööbussilt Ukuga koju jalutasime, siis keegi kuskilt, nähtavasti kaugelt, kumavast pimedusest, hõikas „Anna kätu, anna kätu…“

Nooblite kõrtsude vetsudes on välismaal mees, kes avab külastajatele ust ja paneb kraanikausi äärele kätekuivatamiseks paberit. Uku sai selle musta mehega sõbraks, mina ei saanud. Sest kraanikausi kõrval olid lõhnaõli pudelid ja ma siis lasin endale ühest lõhna peale ja tulin vetsust välja. Robert pärast rääkis, et kui lased endale vetsus lõhna peale, et siis on ilus mehele raha anda. Et Berliinis pidavat olema sama süsteem. Ma ei teadnud. Ausõna ma ei teadnud.

Kasiinodes käivad pilusilmsed hasartmängude sõltlased ja itaalia pereemad. Ühes filmis oli kord mees, kes vahetas päev läbi raha. Näiteks oli tal tuhat krooni, siis ta läks vahetas selle eurodeks, siis saadud eurod vahetas mingi aja pärast uuesti kroonideks ja siis kroonid uuesti eurodeks jne. Tema võitis alati, õhtuks sai tal töö otsa.

*

„Excuse me, is it a diet coca?“ küsis selle ameerika turisti naine. No kurat. Nüüd aitab. Su tagumik on juba niigi paks, see dieetkoola ei päästa siin enam midagi.

Ma palju ei söönud selle buffet söögivalikus, sest kõik toidud sisaldasid mingit vürtsi, mis maitselt mulle vastu hakkas. Toitude maitsestamine on suur kunst. Tuleb panna õiget asja. Mitte liiga vähe ja mitte liiga palju. Mäletan, et lavakooli köögis vedeles mingi lihamaitseaine, ma lisasin seda pidevalt nii kartulitele kui salatile. Ma ei tea miks seda tegin. Ju tundus eksootiline. Ju noil hektedel vajasin eksootikat. Praegu ma enam ei paneks.

120306
Öö leidis eestlased mängude küüsis. Sip-sap-sop. Ütle mulle kuulsa inimese perekonnanime esimene täht. Paavo ja Pilleriin saabusid Oxfordist, Siret tuli teisest Londoni otsas. Mõni mees sai magama üheksast hommikul. Mina see ei olnud. Minule meeldivad hommikud, sest siis on mul võimalus ärgata.

*

Kuulus ja käredahäälne Speakers Corner…Jesus…You man, you are stupid…I give jamaican boys ten pounds and they take you out of hyde park, but you can’t never take me out of hyde park…you are homosexualist…who was your father…you tell me what is the difference between you and me…

Nad lõugasid. Kõik nad uskusid, et neil on õigus. See oli naljakas ja ilus. Väikestel redelitel tänavajutlustajad ja nende oponendid ja kogu vaatepilti nautivad turistid. Üks mees oli veteran-oraator, tema hääl kajas üle tuule kuni saja meetri kaugusel asuva metroosissepääsuni. Ja üks mees rääkis kommunismist, aga muidu verbaalselt kakeldi ainult usuteemadel. Veidi eemal palvetasid islamiusulised. Tasuta teater.

Kui Eestis oleks inimestel regulaarselt pühapäeviti võimalus end sel moel välja elada, siis oleks põhilised osalejad vanamutid ja põhilised teemad oleksid Savisaar ja euroliit.

*

Käisime õhtul ka teatris. Aga sellest ma ei räägi, sest kolm ujumistrikoodes inimest ja neile antavad käsklused ei tekitanud mus midagi. Nad tahtsid mind pealetükkiva unega lämmatada. Peab tunnistama, et see neil peaaegu õnnestus. Õhtused rongipeatused on pimedad. Kodurongis oli üks purjus daam, keda asusid kolm raudteeametnikku talutama teadmata suunas.

*

Jah. Ma olen sellest kindlasti ka varem rääkinud. Aga ühes Salingeri novellis on üks koht, kus mingi kahekümnendates noormees käib regulaarselt väikese täditütrega juuksuris või midagi umbes sellist. Ja ta parasjagu astub jälle juuksurisalongist välja ja ta tuleb tõdemusele, et ta on alati maailma kahtlustanud vandenõus teha teda õnnelikuks. Ja kui ma nüüd täpsemalt meenutan, siis ta vist siiski ei kahtlustanud maailma. Ta kahtlust inimesi. Kõiki inimesi. Rongijuhte, politseinike, härrasmehi, pereemasid, lapsi ja kõiki kõiki teisi. Tal ei olnud vaja enam mitte kunagi kedagi usaldada, sest ta oskas alati kahtlustada.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?