20061110

Sakala keskused: emotsionaalsus ja praktilisus

Ma ei tea kui paljud inimesed on kokku puutunud rõveda Linnahalli atmosfääriga? Kui paljud on kuulanud maailma tippartisti väärtkontserti, mis kukub väga näruselt välja, sest saali akustika on rõve ja pask? Kui paljud on jätnud kinno minemata, sest kinopilet on ebarealistlikult kallis? Jne. jne.

Tavainimene ei tegele asjadega. Arhitektid ka ei tegele. Arhitektide esimene ülesanne peaks olema see, et nende loodud majad oleksid ühiskonnale praktiliselt kasulikud. Ma olen nõus, et majad peavad olema ilusad ja erinevad majad peavad jutustama linna lugu ning lõhkuda on kergem kui ehitada. Aga…

Mis kuradi loomeliidud? Andke andeks, Eestis on loomeliidud täiesti mõttetud organisatsioonid. Parimal juhul on nad katuseorganisatsioonid, mis tagavad mingisuguseid hüvesid. Need inimesed, kes teevad midagi ja loovad, neile on vaja võimalusi.

Seda on pea võimatu garanteerida, et Uus Sakala tuleb ilus maja, aga kurat kui nüüd maja seisab poolaastat niisama ja midagi ei toimu ja kõik arutavad, siis on kihvt.

Käime ikka linnahallis udu sees külmetamas ja ärme kutsu Jazzkaarele suurepäraseid lauljaid, sest meil pole saali, kus neid kuulata. Ja maksame Coca-Cola Plazale kinopileti eest kogu oma raha ära.

Just õigetele loomeinimestele ja Eesti rahva kultuurseks harimiseks on Uut Sakalat väga vaja.

Comments:
nõus!
 
Jube vastuoluline: praktilisus selleks, et teha ebapraktilisi asju. Kui sina ütled, et arhitekti loodud teos on ebapraktiline, siis mina ütlen, et sinu teatritegemine ja jazzkaar on täpselt sama ebapraktilised. Nõus? Ma armastan küll teatrit ja jazzi, aga ma armastan, erinevalt sinust, ka maju. Vahel tundub, et rohkem kui inimesi, kes neid ehitavad :) Kui maja on ebamugav, ega teda siis kohe maha võtma ei pea. Paljudes uutes majades ei olevat võimalik sundventileerida (ehk akent avada) ja õhk on ka allergeenidest paks. Aga on mugavam! Hõissa. Jätke kunst rahule, kunstiinimesed.
 
Ka mina ei salli pakettaknaid.

Mina armastan ka maju, aga teistmoodi kui sina.

Aga jah 19. sajandil kirjutatud raamatud on minu jaoks olulisemad kui 19. sajandi arhitektuur. Inimtüübi viga vist.
 
Kirjandus ja kunst kirjeldavad inimeste mõtlemist lihtsalt eri aspektidest. Ma armastan samuti kirjandust palju rohkem kui arhitektuuri :) Hoiame nad lihtsalt alles. Mõlemad.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?