20061106

viieline õmbleja

Kui hommikul kooli jõudsin, siis olin elevuses. Pidi algama Jüri Naela tantsutund. Üle pika aja. Vahetasin riided ja jäin stendiruumi ootama, et millal kursakaaslased saabuvad. Kõiki noorema kursuse inimesi tervitasin bravuurika „Terega.“ Kell sai üheksa ja meie omad ei tulnudki, Nael oli haige ja oli toimunud üleüldine sõnumite vahetamine, millest mina olin välja jäänud. Ikkagi on hea päeva vara alustada, tõstsin hantleid ja tegin kõhulihaseid.

Natuke jobutasin siis arvutis, aga hakkas hirm, sest 16.15 pidi hakkam Usundiloo arvestus ja ma polnud midagi õppinud. Läksin Rahvusraamatukokku, seitsmendale korrusele humanitaarsaali ja hakkasin konspekte lehitsema. Ma olen usundite tundmises täielik lammas. Aga midagi selgemaks sain. Jäi näiteks meelde, et budism ja hinduism on tsüklilised usundid ja et Uue Testamendi ühed komponendid on Matteuse, Luukase, Markuse ja Johannesse evangeeliumid. Jne, jne. Olen absoluutselt püsimatu õppur. Kuid usundina hakkas mulle islam kõige enam sümpatiseerima.

Läksin kooli tagasi, sõin kodust kaasavõetud kartult-kastet ning ajasin Marioni ja Mariaga lolli juttu. Arvestus läks kenasti, pani kõik valikvastused õigesti, sain kümnest punktist kümme. Ringvee individuaalsel tagasisidel vabandas, et noh jah oli sinu jaoks see test liiga kerge, aga mina ütlesin vastu, et ma olen äärmiselt loll. Oli huvitav kursus, väga hariv on suurtest asjadest midagi teadma saada.

Otsustasime Mariaga teatrisse minna. Viskasime Draamateatris külalisetendusi andva Rakvere teatri kõrval ja läksime läbi vee Linnateatrisse „Rätsepa“ vaatama. Osad mu kursakaaslased olid seda lavastust täiega maha teinud. Mulle meeldis see tükk. Mul on suhteliselt delikaatne teatrimaitse. Mulle meeldib, et kõigil inimestele ei meeldi samad lavastused.

Ma armastan vihjeid ja tihedalt seotud mõtteid. Kuigi Kolditsa lavastuses kõlas tekst aeg-ajalt võõristavalt, oli mäng minu jaoks vihjeid täis. Meie elule, ajalehtedele, valetamisele, poliitikale, inimlikkusele, aususele, pii-aarrile, võidule, luksusele, naistele. Indrek Ojari on hea mees ja minu voolu näitleja.

Pärast ei tahtnud Maria ja Markusega laaberdama minna, sest mis sa ikka laaberdad. Rahast on kahju.

Comments:
Meil oli Noarootsi gümnaasiumis usuniõpetus. Mulle see tund tegelikult väga meeldis. Sai teada palju huvitavat erinevate usundite kohta, mis aga sugugi ei tähenda, et peab kohe usklikuks hakkama. Õpetaja ei soosinud ka ühte usundit teisele, et oleks midagi õpilastele peale surunud, ei ei. Mulle sümpatiseeris kõige enam judaism.
 
Mulle meeldis taoism ja budism, ei meeldinud aga hinduism. Judaism ja islam meeldisid mingil teisel moel, noh, nagu kultuurilugu või nii. Mõnus on usundite kohta rääkida, et "mulle meeldib" ja "ei meeldi".
 
Mulle meeldis Neil Gaimani lausung, et: "Mythology tends to be what religion decays into. A sort of second stage religion. Or it’s the bits of religion that won’t get you shot or harmed if you don’t take them seriously enough."

http://www.bookslut.com/features/2006_10_010057.php

Mulle eriti meeldib see esimene lause, aga et konteksti rohkem avada, panin ülejäänud kaks ka siia.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?