20070427

Kes aitaks luua eesti-vene blogi?

Mul tuli üks mõte. Võib-olla on see kuskil formaadis juba teostatud. Ei tea. Ikkagi räägin.

Oleks vaja luua üks blogi, kus saaksid inimesed ehk erinevad rahvused ehk antud hetkel eestlased ja venelased omavahel suhelda.

Ehk siis arukalt mõtteid vahetada. Idee ise on järgmine:

Kõik postitused käivad läbi moderaatori. Postitused peavad olema asjalikud. Postitused peavad olema vähemalt kahes keeles. Keelte valik on eesti, vene ja inglise ehk siis iga postitus peaks olema vähemalt kahes neist. Ka kommenteerimine käib läbi moderaatori. Sõim ja idiootsused eetrisse ei pääse. Aga kõigile mõtetele on võimalik vastata omapoolsete ideedega. Blogi moderaatorid ei tõlgiks postitusi, läbivaatamisele kuuluksid ainult postitused, mis on algselt edastatud kahes keeles.

Blogi eesmärk on tekitada kahe kogukonna vahel dialoog. Üheskoos leida arukas võimalus, et kuidas saaksid venelased ja eestlased Eestis koos elada.

Sellesse blogisse võiks oma mõtteid kirjutada nii eestlased kui venelased, nii poliitikud kui tavakodanikud, nii ärimehed kui trollijuhid.

Probleemid, mis mul antud idee teostamiseks hetkel on:

1) Ma ei tea millist blogikeskkonda valida, sest ma ei ole kursis, mis keskkond on vene tähestikule kõige sobivam.
2) Ma ei oska üleüldsegi piisavalt vene keelt.
3) Ma ei oska disainida. Blogi võiks siiski ilus välja näha.
4) Ma ei ole programeerija. Ma ei oska tekitada võimalikult kasutajasõbralikku postituse-, kommenteerimise- ja modereerimise süsteemi.
5) Blogil pole veel nime. Aga see võiks olla üks ilus sõna, mis on nii eesti kui vene keeles mõistetav.

jne, jne. Igatahes olen valmis hakkama antud blogi üheks moderaatoriks.

Kui tahad olla abiks antud blogi käivitamisel, siis kirjuta mulle aadressil martkase@gmail.com. Märgi kindlasti palun ka ära, et kuidas sa tahaksid kasulik olla (et kas oskaksid disainida, programmeerida või tahaksid kirjutada postitusi või modereerida või midagi muud).

Rahvus ei loe. Ootan kampa nii eestlasi kui venelasi.

Antud mõte ei ole seotud ühegi poliitilise liikumise ega meediaväljaandega. Ja ei saa ka olema. Poliitikud ja meedia ei tohi omakasupüüdlikult seda mõtet mult ära varastada.

Comments:
Tubli! Et püüad midagi teha.
 
tuu oleks hää mõte aga ma niigi pean oma blogi kahes keeles ja enam teist kuni neljandat korda ei viitsi sama juttu korrata
 
http://krishtafovitsh.livejournal.com/
 
siis, ... löö temaga kampa.
 
See kahes keeles kirjutamine on sellepärast keeruline, et eestlastel ei ole Vene klaviatuuri. Kuigi ma oskan vene keelt ladusalt suhtlen ma näiteks venelastega tööasjus inglise keeles, kuna kirillitsat ei saa kirjutada. Seega on reaalne inglise ja eesti keeles kirjutada. Samas jääb paraku sel juhul kirjutajate ring väga kitsaks. Aga idee on asjalik.

Jah, me ei mõtle sellele tavaliselt aga tõesti, Eestis on kaks eraldi ühiskonda. Lätis näiteks ei ole nii, Läti ja Vene kogukonnad on üsna läbi põimunud. Paraku küll kaldub seal asi venestumise suunas liikuma, aga olukord ka muidugi teistsugune.
 
Ainult eesti ja inglise keeles kirjutada ei ole väga hea mõte, ma arvan. Vene klaviatuuri ei ole eriti vaja - www.translit.ru
 
puhtalt mugavuse pärast võib kirjutada ka latiinitsas. seda mõistab igayks lugeda kah, isegi kui kuvad vene tähti ei näita. vene klaverit mul kyll sõrmede sees yldse pole, aga vene keelt kylge on jäänd kyll, võib-olla on veel mõni minusarnane olemas.

mozhet byt' mnogim ljudjam udobnee napisat v latinice - i kazhdyj mozhet etu chitat', tozhe eti, kotorym monitor russkuju azbuku ne pokazhyvaet. naprimer mne russkaja klaviatura sovsem neznakoma, no russkij jazyk nemnogo mogu pisat' (hotja ochen ploho, kak vidite). mozhet byt' est' i drugih kak ja.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?