20071025

"õnnelik lõpp"

Tänau Jaanuse linkide lehele sattusin sellele videole.

See on imetlusväärne ja hirmutav kui eluterve see mees on.

Vabadel hetkedel loen McDonaghi suurepärast näidendit Padjamees.

MICHAL
Miks sa ei kirjutanud õnnelikku lõppu, nagu tegelikus elus oli?

KATURIAN
Tegelikus elus ei ole õnnelikke lõppe.

MICHAL
Mis asja? Minu lugu ju lõppes õnnelikult. Sina tulid ja päästsid mu ära ja tapsid ema ja isa ära. See oli õnnelik lõpp.

KATURIAN
Ja mis siis juhtus?

MICHAL
Siis matsid sa nad soovide kaevu juurde.

KATURIAN
Ja mis siis juhtus?

MICHAL
Ja mis siis juhtus? Siis sa panid mu kooli ja siis ma hakkasin õppima, mis oli hea.

KATURIAN
Ja mis siis juhtus?

MICHAL
Ja mis siis juhtus? (Paus.) Kui ma kettaheite võitsin või?

KATURIAN
Mis juhtus umbes kolm nädalat tagasi?

MICHAL
Oeh. Siis ma tapsin mõned lapsed ära.

KATURIAN
Ja siis sa tapsid mõned lapsed ära. Kuidas see kurat saab õnnelik lõpp olla? Ja siis võeti sind kinni ja hukati, ja hukati su vend, kellel sellega üldse mingit pistmist ei olnud. Kuidas see saab õnnelik lõpp olla? Ja oot, millal sa kettaheitse võitsid? Sa said neljanda koha sellel kuradi võistlusel!

MICHAL
Me ei räägi praegu...

KATURIAN
Sa tulid kettaheites nelja hulgas neljandaks! Persse, "kui ma kettaheite võitsin"!

MICHAL
Me ei räägi praegu sellest, et kas ma võitsin kettaheite või ei, me räägime sellest, milline on õnnelik lõpp! Minu kettaheitevõit - see on õnnelik lõpp. Saad aru? Mina surnud ja kõdunema jäetud, nagu sinu nõmedas jutus, see ei ole õnnelik lõpp.

KATURIAN
See oli õnnelik lõpp.

Comments:
aga kuidas mina saaks padjameest lugeda?
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?