20071218

Sa oled üks pikalejäänud neitsi

ZUCCO
Väga raske on olla läbipaistev, see on keeruline amet. Olla nähtamatu, see on vana, väga vana unistus. Ma ei ole kangelane. Kangelased on kurjategijad. Pole kangelasi, kelle rõivad ei nõretaks verest ja veri on ainus asi maailmas, mis ei saa märkamatuks jääda. See on kõige nähtavam asi maailmas.

*

PLIKA
Sa oled üks pikalejäänud neitsi, sa ei tea elust midagi. Oled enda eest hästi hoolitsenud ja end hästi kaitsnud. Mina olen juba vana. Ma olen vägistatud, hukka läinud ja teen kõik oma otsused ise.

ÕDE
Kas sa pole mitte mu väikene õeke, kes mind alati usaldab?

PLIKA
Kas sa pole mitte vanatüdruk, kes ei tea mitte millestki mitte kui midagi ja peaks minu kogemuse ees vait olema.

ÕDE
Mis kogemusest sa siin räägid? Õnnetust kogemusest pole midagi kasu. Ta kõlbab vaid selleks, et võimalikult kiiresti ära unustada. Ainult õnnelik kogemus on midagi väärt. Meenuta neid vaikseid õdusaid õhtuid oma õe, venna ja vanematega. Sa mäletad neid seni, kuni saad vanaks. Aga õnnetuse unustad sa kiiresti, mu kuldnokk, oma õe, venna ja vanemate pilgu all.

PLIKA
Oma õe, venna ja vanemad unustan ma, olengi juba unustanud, aga mitte oma õnnetuse.

*

ZUCCO
Ma usun, et sõnu pole olemas, mitte midagi ei ole öelda. Sõnade õpetamisest peaks loobuma. Koolid tuleb sulgeda ja surnuaedu suurendada. Igal juhul, aasta või sada aastat, vahet pole, varem või hiljem sureme me kõik. Kõik. Ja see panebki linnud laulma, see paneb nad naerma.

*

HÄÄL
Ja valvurid?

ZUCCO
Valvureid ei ole olemas. Piisab sellest, kui neid ei näe. Igal juhul võiksin neid viis tükki ühte kätte võtta ja korraga puruks pigistada.

HÄÄL
Kust su jõud tuleb, Zucco, kust ta tuleb?

ZUCCO
Kui ma liigun edasi, siis ma lähen, ma ei näe takistusi ja kuna ma nende poole ei vaata, siis langevad nad mu ees iseenesest. Ma olen üksi ja tugev, olen ninasarvik.

HÄÄL
Kuid su ema ja isa, Zucco. Ei tohi puutuda oma vanemaid.

ZUCCO
Vanemate tapmine on tavaline asi.

HÄÄL
Aga laps, Zucco, last ei tapeta. Tapetakse vaenlasi, inimesi, kes on võimelised end kaitsma. Aga mitte last.

ZUCCO
Mul ei ole vaenlasi ja ma ei ründa kedagi. Ma ei tallu teisi loomi laiaks mitte kurjusest, vaid ma lihtsalt ei näe neid ja astun neile peale.

Bernard-Marie Koltes - Roberto Zucco
tõlkinud Tanel Lepsoo

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?