20080621

8 ideed Cannes'ist

LISA: Lingid canneslions.com lehele on nüüd pandud parooli alla, enam ei avane.

1) HBO otsustas promoda oma kaubamärki. Manhattani ühes agulirajoonis leiti üks suur päevi näinud kortermaja, mille otsasein oli tühi. Tehti aktsioon, kus suurte projektoritega lasti sellele seinale pilt, et mis justkui toimuks selle maja kõigis korterites, kui seda seina ees ei oleks. Stsenaristid kirjutasid igale korterile oma loo, sündmused jne. Pealtvaajatatele jagati laiali erinevad flaierid, läbi mille sai siis iga soovija vaadata mida soovis – actionit, romantikat, komöödiat jms. Vastavat lugu näitav flaier kattis teised korterid kinni. Aktsiooniga samaaegselt avati veebileht www.hbovoyeur.com, kus on külastajatel võimalik sisse zoomida erinevate korterite lugudesse ja leida üles küks mõrv ning täita teisi ülesandeid.

http://www.canneslions.com/winners/outdoor/

http://www.canneslions.com/winners/promo/

2) Rootsi toimunud pensionifondi kampaania. Inimene saatis oma näo foto mobiili MMS sõnumina ühele numbrile ja sai koheselt vastu foto milline ta näeb välja 70-aastaselt. Sama asja võis teha ka ühel internetilehe, et laed oma foto üles ja näed koheselt milline sa oled 70-aastaselt.

http://www.canneslions.com/winners/media/

3) Belgia ühes suuremas telejaamas on kolm tavalist päeva – toimuvad uudise- ja vestlussaated. Igas otsesaates on saatejuhil laua peal veeklaas. Nende päevade jooksul jookseb erinevatesse saadetesse sisse väike must kiitsakas poiss, kes joob hästi kiiresti laua peal oleva veeklaasi tühjaks ja jookseb siis jälle eetrist minema. Saatejuhid ja teised eetris olevad inimesed vaatavad poisi tegevust, aga ei reageeri sellele, peale poisi kiiret lahkumist jätkatakse oma teemadega. Inimesed hakkasid omavahel rääkima ja ajalehed kirjutama, et mis toimub a la „Kas oled näinud vett joovat musta poissi?“ Paari päeva pärast toimus lauluheategevusshow, kus kutsuti inimesi annetama raha Aafrikas veepuuduse käes olevatele lastele. Koguti väga palju raha.

http://www.canneslions.com/winners/media/win_2_1_02052.htm

4) Saksamaa ühe suurema kino ühes suuremas saalis on algamas filmiseanss, näidatakse treilereid. Äkki tõuseb inimesi pungil saalis püsti rase naine, kes ütleb, et käes on viimane kutsung. Naine on kindel, et ta hakkab kohe sünnitama. Naise kõrvalt kargab püsti tema mees, kes hakkab paaniliselt üritama helistada kiirabisse. Kõhtu kinni hoidev naine ja telefoniga rääkiv mees trügivad reavahelt välja ning ekraani eest läbi, lahkuvad närviliselt kinosaalist. Kahe minuti pärast enne õige filmi algust ilmub ekraanile kiri uudislugu a la „Otse kinosaalist sündisid kaksikud. Stern.de – kõige kiiremad uudised.“

http://www.canneslions.com/winners/media/win_2_1_01319.htm

5) Dominikaani Vabariigis on pesapall kõige popim asi. Kohalikku finaali staadionilt või televisiooni kaudu põhimõtteliselt kõik Dominikaani inimesed. Ühel hetkel, kui finaal käis ja pall oli löödud väljaku teise otsa ning mängijad lidusid, kes palli järgi, kes järgmisse pesasse, korraga kõik peatusid oma positsioonides. Hetke pärast jooksid edasi ja siis tardusid veel ja nii kokku õige mitu korda. Mõne minuti pärast jooksis väljakule suure sedeliga mees, sedeli peal oli kirjas, et üks teenusepakkuja pakub interneti nii, et sa ei pea ootama.

http://www.canneslions.com/winners/promo/win_2_1_00191.htm

6) 12 juuli 2006 varastasid Hezbollahi terroristid ära kaks Iisraeli sõdurit. 12 juuli 2007 kell 9.05 ilmus kõigi Iisraeli suuremate internetilehtede asemel viieks minutiks arvutiekraanile kiri „The soldiers cannot be found“, mis jäljendas brauseriakent „Page cannot be found“. Kogu projekti eesmärk oli tõsta inimeste teadlikust, et need sõdurid on ikka veel leidmata, aktsioonile järgnev diskussioon oli Iisraelis tohutu.

http://www.canneslions.com/winners/promo/win_2_2_00902.htm

7) Jeep outdoor

http://www.canneslions.com/winners/outdoor/win_2_1_03715.htm

http://www.canneslions.com/winners/outdoor/win_2_1_03716.htm

8) 14 kuud tagasi oli Barack Obama suhteliselt tundmatu poliitik. Ta läks meeste juurde, kes lõid Facebooki ja küsis plaani kuidas saada Ameerika presidentiks. Loodi strateegia, mille eesmärk oli tekitada diskussioon, panna inimesed tagasisidestama ja omavahel suhtlema. Hakati saatma inimestele konarliku keelega pikki e-maile, mille olid kirjutanud Obama ja ta naine. Inimestel oli võimalik vastata ja saata ka teistele poliitikutele e-maile ja tavakirju, kõik selleks, et avaldada survet valijameestele. Inimestele muudeti Obama videod jms väga lihtsalt kättesaadavaks. Tähtis oli tekitada igas inimeses oma arvamus. Obama söötis inimestele ette alati uue teema, enne kui vana teema muutus igavaks.

Tähtis on see, et Obama ei ürita vähemalgi määral kontrollida või planeerida kuidas tema kampaania toimib, vaid söödab ette mugavas vormis teemasid, suhtlemisviise, mis tekitavad laiema diskussiooni.

Comments:
mida tähendab "panna inimesed tagasisidestama"??
 
ma usun, et "panna inimesed tagasisidestama" tähendab seda, et neile on tekitatud tunne, et nende arvamus huvitab kedagi ja neil on julgus seda välja öelda. Sellist tegusõna nagu "tagasisidestama" ilmselt ÕSis tõesti pole, aga mis sest ikka..
 
Mõni huvitav postitus ka sekka. Positiivne.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?