20080806

"Märkamisaeg", mis see sõna tähendab? Miks on öölaulupeol selline nimi?

Ühestki tutvustavast tekstist ega artiklist ei ole ma leidnud põhjendust, et miks panna aastal 2008 öölaulupeo nimeks "Märkamisaeg".

Näiteks selline jutt:
Peakorraldaja Margus Kasterpalu sõnul on lauluöö ülesehitus liikumine ajateljel meie olemist mööda - esimesest üldlaulupeost (ärkamisajast) kuni uue ärkamisaja ja tänase päevani välja. Hoolimata sündmuse nimest ei ole korraldajate eesmärk taastada 20 aasta tagust meeleolu, kuid sild lauljate ja publiku vahel jääb endiseks - laulukaare alla kogunev rahvas ei jagune esinejateks ja kuulajateks, kontserdi kavasse on valitud väga palju ühislaule.
Et oli kunagi ärkamisaeg ja nüüd on märkamisaeg. Misasja?

Või selline tutvustus:
Eesti taasiseseisvumist ja öölaulupidude 20. aastapäeva tähistav sündmus Tallinna lauluväljakul

Sel aastal möödub 20 aastat öölaulupidudest. Mujal on ikka imestatud, et kuidas me seda siin teeme. Et võtame kätte ja kätest kinni ning laulamegi “pilvest päikse välja”! Isegi kui “pilv” ei taha. Eriti siis, kui “pilv” ei taha.

Just seetõttu toimub 19. augusti õhtul Tallinna Lauluväljakul lauluöö pealkirjaga ”Märkamisaeg”. Selle sündmuse sisuks on meie rahvast läbi aegade toetanud, trööstinud ja innustanud muusika ning vormiks seda muusikat endas kandnud, loonud ja laulnud rahva lugu elavas muusikalises ettekandes toetatuna sõnast ja pildist. Sündmuse kannab üle ja säilitab aegade otsani Rahvusringhääling. Muidugimõista on see piletiteta kontsert. Muidugimõista ei müüda lauluväljakul sel ööl alkoholi.
Keerutav jutt, mis ei räägi asjast.

Et lihtsalt m ärkamiseajale ette ja ongi olemas. Rahvuslus ja sügavus jms.

Mis on pealkirja mõte? Kus on seosed?

Segane minu jaoks. Võib-olla teised saavad aru. See nimi "märkamisaeg" on mu arust lihtsalt nii ülepingutatud kui ülepingutatud saab üks nimi olla.

Ja kui veel jonnida, siis mina ei saa aru, et miks on vaja korraldada ikka ja jälle "öölaulupidu". See kõik on juba ammu olnud. Jäänud on ainult pingutatud kordused.

Comments:
Mina saan aru. Näiteks, et oleme küll vabad, aga ei märka seda. Ei märka ka teist eestlast enda kõrval. Aeg on märgata?


Tore ju kõik koos laulda. Miks mitte sellist rõõmsat üritust korraldada?
 
Ikka ei saa aru.

Kuidas ma saan rohkem märgata, et ma (me) olen (oleme) vaba(d)?

Rõõmsaid üritusi tuleb loomulikult korraldada, aga nende sõnum peaks olema suurem kui nostalgia.
 
Noh... näiteks mõtiskledes selle üle. Olla hetkeks tänulik. Muidu sellele ju iga päev ei mõtle, eks?

Ja tegelikult nostalgitsemine on ka äge. Aeg-ajalt.
 
Mina saan ka aru. Ma arvan.
Aga arusaamistega kaldub nii olema, et niipea kui selle välja ütled, hakkad kahtlema. Et võib-olla siis ikka ei saa.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?