20080804

Mul on hakanud viimasel ajal juurduma rumal komme jätta raamatud pooleli.

Mul on viimasel ajal kinnistunud veendumus, et igal heal kirjanikul on üks suurepärane raamat ja ülejäänu on ettevalmistus või järelkaja. Ene Mihkelsoni pärl on "Ahasveeruse uni" ja John Fowles'i kink maailmale on "Maag".

Mu kaks viimast pooleli loetud raamatut on Mihkelsoni "Katku haud" ja Fowles'i "Liblikapüüdja".

Kuid Fowles ütleb:

Unustamine ei ole asi, mida saab teha, see võib ainult juhtuda.

See oli päevaselge, kes nad olid - väikesed inimesed, kes polnud kunagi kodunt kaugemale saanud. Nii näiteks ootasid nad minult, et ma nendega kõik kaasa teeksin ja neile kõigist oma käikudest räägiksin.

Kui midagi joonistad, siis hakkab see elama, aga kui seda pildistad, siis see sureb.

Comments:
Võib-olla teismeeas loetud raamatute kohta ei võigi laiemat üldistusarvamust avaldada, aga minu jaoks on "Liblikapüüdja" kordi olulisem raamat kui "Maag". Aga jah, see võib olla lihtsalt kontekstiasi. Miski selles lavaka kirjanduseõpetuses on mind skeptiliseks teinud...ja ei teagi, mis see siis oli.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?