20081221

Danzumees on tore teatriblogi, kus pidevalt autor koostab edetabeleid ning hindab lavastusi. Suur vaatajakogemus ja kirglik kirjutaja.

Kuid patt on hinnata veel õppivaid tudengeid, kes on haavatavad igas oma rakus. On rumal koostada enda jaoks avalikku pingerida noortest tibudest. See on mingisugune kõige hullem kapitalism.

Hiljem, kui inimesed on oma enesemääratlusvalud unustanud, kui tudengid on kooli lõpetanud, siis võib neid hinnata ülevalt, alt, külje pealt ja paremalt.

Tagasiside on alati hea, aga mitte hindamine. Noored inimesed võivad ju olla ülemäära tundlikud Internetis oma nime kasutamisele. Rohkem tarka maailma.

Comments:
Vabandust! Danzumees on "patupesa"...ma tean. peaks vist tõesti oma blogi koodi alla panema. Olen kuri ja paha ja kaalun seda pidevalt. Ei pea vist tõesti oma arvamusi teatritegijate kohta avalikult kirjutama. Panen asja tõsisele kaalumisele, siis ei "solva" kedagi ja saan oma "hetkeemotsioone" ka edaspidi kuhugi üles tähendada.
 
Aga kui sellele täpsemalt mõelda...nad on ju sellise ameti endale valinud...kes ei kannata kriitikat, siis on nad ehk "vales" ametis...kas Sa ei leia...ja mis puudutab hindamist, siis kas mitte suured teatrikorüfeed ise ei hinda neid Lavakunstikateedris (erialahinded ja muu selline)? See peaks neile palju rohkem ja tugevamalt hinge minema. Mina olen ju kõigest üks miljonist "mitte-eriala-inimesest". Kusjuures minu ülikoolis pandi alati tulemused internetti üles. Ei olnud sellest hullu midagi. Vähemalt ma küll ei tundnud... Sellepärast ka selline rumal lähenemine. Lisaks ma rõhutasin, et see on hetkeemotsioon ning arvamus ainult selle ühe lavastuse põhjal.

Üldiselt jään arvamuse juurde, et kui nad ei kannata oma nime internetist lugeda ning isegi sellist väga "ebaadekvaatset kriitikat", siis on neil viimane aeg silmad lahti teha ning avastada, et valitud amet on vale.
 
Danzumees,
ära kindlasti pane oma blogi koodi alla või kui paned, siis palun kindlasti jaga koodi mulle ka. Sinu blogi on parim hetke teatripeegeldus, mis Eestis saada on. Meil pole küll päris sama "teatri maitse", kuid maitse ei peagi kõigis asjades sama olema. Tänu sinu blogile tean suures osas, mis Eesti teatris toimub.

Hetkeemotsioonide najal peabki kirjutama, ainult nii on õige. Ja inimesed peavad õppima taluma kriitikat, eriti siis, kui kriitika on edasiviiv, kuid...

...erinevalt teatrikooli erialaeksami hinnetest, mis panevad noored nutma, siis vihastama, siis töötama ja lõpuks ei mäleta neid enam keegi, jääb kõik see, mis Internetis on kirjas inimese nime juurde senikauaks, kui Internet veel töötab.

Ma võin eksida, aga minu arust avalikult ei pane ükski ülikool enam hindeid ega sisseastumistulemusi vms. netti, kasutatakse mingeid koode vms.

Praegu oli küsimus ainult hindamises ja hindamises ainult klausliga "näitlejatudengeid kooli ajal ei hinnata". Lavastust võib hinnata ja üldist taset võib hinnata ning äärmiselt tänuväärne on tudengitele kirjutada tagasisidet, kriitikat, keegi teine ju seda eriti ei tee.

Ning kirjutamine kaotab igasuguse mõtte, kui see pole aus või on meelega meeldivasse vormi surutud.

Ning kindlasti hinda edasi lavastusi ja koosta pingeridu, need on toredad.

Ja ära üleliia muretse, kõik on hästi, käi teatris ja kirjuta, meie loeme.
 
Ohhh, aitäh...ma tõesti mõtlesin, et kui juba "teatriinimesed" ise mu blogi maha materdavad, et siis ma olen ikka väga valel teel. Su kursaõde tegi mu pihuks ja põrmuks eelmisel aastal ning siis vaikselt kadus huvi ka kirjutada mingiks ajaks (mõni kuu jäigi vist üldse vahele...ka näiteks selle aasta alguse teatritükkide kohta pole ma kirjutanud midagi). Aga nüüd see kirjutamismaania on tagasi tulnud. Teengi seda ju ainult oma lõbuks ning oma lastele ja lastelastele, et nemadki saaksid aimu "kunagisest kultuurielus". Vast mõnda "neist" huvitaks... ma tahaks küll oma esivanemate arvamusi tolleaegsetest näitlejatest ja ka "noortest näitlejatest" lugeda...see oleks ju päris vahva. Ja kui keegi sellest veel midagi saab, siis see on ainult lisavõit. Tavaliselt ma üritan mõelda ka kaasa, et kuidas saaks paremini või kuidas minu meelest tasuks mõnda asja teha. Aga need on kõik ikka ainult minu arvamused ja mitte üldsegi nõue, ega "meelega kellegi materdamine" või tahe teha haiget.

Nii ka selle kirjutise puhul. Ma olen üpris veendunud, et mu arvamus neist mitmest muutub jälle kui neid laval veel näen...kuigi tundub, et nii Marta Laan kui Sandra Üksküla on teel "väga headeks" näitlejateks :) Teised "tibukesed" aga loodetavasti riburada järele.

Aitäh Sulle pika kommentaari eest, ma saan tegelikult oma "väärteost" aru...ma siiski niiii "rumal" kas pole :) Aga kuna see blogi on mul avalik ning blogspot ei lase osalt kirjutisi koodi alla panna, siis ma pean valima kas avalikult kõik või mitte midagi. Ma ei taha hakata wordpressi ka kolima, sest seal on see võimalus olemas. Aga ma teen seda kõike ikkagi lõppude lõpuks oma lõbuks ja kui peab hakkama üleliia pingutama ning varjama osalt asju ning hullult kombineerima oma blogiasju, siis see pole enam "lõbu", ja siis ma enam ei taha kah.

Aitäh veelkord!
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?