20081205

kaasaegne tants

Käisin eile tantsu vaatamas. Algajate, noorte töid. Üldjuhul mulle ei meeldi tantsu vaadata, sest ma ei saa midagi aru, mul hakkab igav. Eile viimase esitluse ajal väga igav ei olnud, see oli juba täitsa hea tunne. Kuid mu jaoks on selge see, et tantsu lavastamine on palju suurem töö, kui draama lavale seadmine.

Video ükskõik mis vormis lavastuse sees võimendab mõtteid ja põhimõtteliselt peaks liikumisega olema sama. Ka tants (nagu ka tekst, nagu ka muusika, nagu ka tuli või vesi) on ainult vahend oma elu visiooni väljendamiseks, mitte umbmäärane soov teha midagi.

Tantsus ei saa ühte töösse kuhjata kõiki oma mõtteid. Ilus oleks just see, kui oleks üks mõte ja see mõte läheb tüki käigus hästi suureks ja selgeks, mitte ei lämbu umbluusse. Tihti on tunne, et koreograafid peavad end ka ülejõu filosoofideks.

Tants peab olema kerge ja siiras. Pingutatud näod ja olek ei sobi liikumisse. Rasked põntsud jäägu notsudele.


Comments:
Miks kerge? Meelelahutus?
 
Kerge = liigutuste mittepingutatud esitus ehk mulle ei meeldi tants, kus tantsija hambad ristis tõsiselt panevad.

Eks hea tantsu tunnus ongi see, et keerukaid, raskeid asju tehakse justkui need oleksid kerged.

Ei mõelnud "meelelahutust", pigem liikumise esteetikat.
 
Aa, siis vanamoodne? Eluvõõras?
 
Miks vanamoodne? Eluvõõras? Ma ei saa aru.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?