20081227

Mu tädi pidas paar päeva tagasi oma juubelit vabaõhumuuseumis. Algas sündmus Rusi talust, mille viimane töökas peremees oli minu vanavanaema isa. Originaalis asus see talu minu praegusest maakohast ca ühe kilomeetri kaugusel.

Mul on olemas märkmed, mis muuseumitöötaja on minu vanaema jutu põhjal suurest taluelust üles kirjutanud, näiteks söögist:
Päev algas karja väljaminekuga päikesetõusul kella 5-6 paiku.

* Hommikust söödi tavaliselt u kell 7 peale karja välja minekut - enamasti putru jahust-tangust-kartulist +kastet, juurde joodi piima.

*Pruukostiks võeti ca kell 10 leiba kanepipitsaga (tambitud kanepipuder) või kohupiima hapupiimaga.

*Lõuna oli kella 2 paiku. Söödi enamasti herne-, oa-, kapsa-, juurvilja-, makaroni- või kanasuppi. Mõnikord ka kartuleid prae-soolalihaga.

*Õhtuks võeti teed-leiba, mõnikord munaputru või pandi leiva peale paksu jahuputru liha- ja sibulaga.

Kama tehti kõvasti. Kuumaga oligi lõunaks tihti kama ja silk-leib. Kamast sai ka soolaseid käkke.
Valmistati ikka ka roosamannat, õunavahtu, kisselli – Mari ju sakste kokk. Õelastele tegi ta alati pannkooke.

Kohvi tehti tammetõrudest ja viljast ise.

Pidudeks oli praad hapukapsaga, pasteet, rosolje, verivorst jõuluks. Magusaks tort, kringel.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?