20090223

Viis asja, mida õppida rahvustenniste Folkrs turundusest

Ehk kuidas netis teha asi ära.

Disaini tähtsus
Ilus foto tootest räägib rohkem, kui ükskõik milline tutvustus. Ilusad fotod levivad netis, ilusad fotod haaravad inimesi. Veel jõulisem on, kui foto peal on ilusti disainitud ese, siis on foto topeltvõimas. Nii on ka müügi puhul, inimesed ostavad ilusaid asju, mis on ilusti eksponeeritud, tänasest on avatud portaal www.rahvusmeened.ee

Suhtlusvõrk
Sõnum levib netis põhimõttel "Sa pead olema seotud mõjukate inimestega, kelle tegemisi jälgivad netis võimalikult paljud". Käes on aeg, mil iga Twitteri jälgija on väärtuslikum, kui me arvame ning iga Facebooki sõber ei ole enam lihtsalt pelgalt kontakt. Sa pead tundma inimesi, kelle arvamus on respekteeritud. Aga ei tohi olla ärikas, tuleb olla neutraalne hea meeleolu edastaja.

Kõikide kanalite hõlmatus
Kui sa vajutad, siis vajuta võimalikult nii, et toode on kõikjal inimesele lähedal, ehk blogi, Twitter, Orkut, Facebook, Flickr ja küll ajakirjandus saab ka siis jaole. Ajakirjandus (ehk PR) on tasuta trükireklaam. Kuuma tuleb anda siis, kui asi on kuum.

Ära ole pealetükkiv
Internetis pole võimalik asju teha plaani järgi. Kui sõnumit hakatakse levitama "plaani järgi" ning otsene eesmärk on "reklaam, turundus, raha", siis see on tunnetatav ning inimestel läheb kohe süda pahaks. Internetis levib sõnum või ei levi, seda ei saa ette ennustada, saab ainult luua võimalikult head tingimused ning eeldused sõnumi levikuks. Tähtis on teavet esitada heatujuliselt ja neutraalselt, igasugune pealetükkivus ning liigne enesekindlus on "promo" maailmas surnud laps.

Reaalne asi!
See on nüüd kõige tähtsam. Netis saad promoda edukalt asja, mis ilma netita omab inimese elus emotsionaalset ja/või funktsionaalset väärtust. Idee ja teostus peavad olema tasemel, mis ilma Internetita on inimese elu osa. Samas on see punkt tenniste puhul ka kõige suurem miinus, sest tennised saabuvad kohale alles üsna tüki aja pärast. Inimestele meeldib asju reaalselt katsuda ning riiete/jalanõude puhul on inimeste soovid/jalanumbrid jms niivõrd erinevad, et individuaalsete iseärasuste pärast (mõnel on laiad varbad, mõnel on kandiline kand) võivad paljud hakata kauba kätte saamisel nurisema. Jalanumbrid ka tihti varieeruvad vastavalt jalanõule. Kaks asja peaks olema paralleelselt - võimalus netist tellida ning kes tahab peaks saama erinevaid numbreid ka reaalselt jalga proovida. Inimestele meeldib asju näppida.

Igatahes on sõnumi levik netis põmsti-põmsti-põmsti-põmsti-põm. Pead looma eeldused esimeseks põmstiks ja siis järgneb põmsti-põmsti-põmsti-põmsti...

Comments:
Ma tahaks siinkohal kohe öelda, et antud projekti puhul ajavad mind kõige rohkem närvi tootefotod. Valgus on plass, taust ei ole valge, vaid on mingi beezhikasvalge, värvidel pole särtsu. Enda koduka jaoks sai igatahes fototöötlusprogramm kuumaks aetud.
 
Jah, eks professionaalsel tasemel on sul õigus vast. Mina isiklikult ei tea fotograafiast midagi.

Aga antud projekti raames hakkasid fotod inimestele silma ja levisid ehk täitsid edukalt oma eesmärki.

Kindlasti saab paremini.

Eks see oli vist 50-50, et mis on fotol ja kuidas on foto tehtud. Et kui pole asja, pole ka fotot. Kui pole head fotot, siis ei tule ka asi välja.
 
Kas siin pole veits ununenud hea toode? Hea toode või teenus müüb ennast ise.

Tennistest räägitakse sellepärast, et nad on coolid ja inimestele tundub see toode meeldivat.

Sageli kleebitakse tagantjärgi mingit viral marketingi juurde asjadele, kus ainus turundus oli õige kaup õigel ajal õigel kohal. Ja siis öeldakse, et turundust on hästi tehtud.

Ehk siis antud juhul fotod ja turundus oli pigem tavapärane, aga toote idee hea. Viimaselt esimesel viitamine on sel juhul vale järeldus :)
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?