20090407
Igat asja hindama õige inimene, siis tuleb ka auhindadele sisu
Viitan Pärteli mõtetele:
Mis mulle aga südamesse läks oli Kuldmunade Galal disaini žürii esimehe Dan Mikkini pöördumine. Nimelt ütles Dan, et interneti ja multimeedia kategooriates oli vähe häid töid ja et tegijad peaksid aktiivsemalt sellest konkursist osa võtma. Ilmselt pole Dan eriti kursis milline on Kuldmunade maine veebitegijate hulgas ja mida ERAL järjepidevalt teeb (või tegemata jätab), et seda mainet all hoida.
Eelmisel aastal, kui disainiauhindade väljajagamise võttis vahelduseks enda kanda organisatsioon ADC Estonia ja välja jagati kandilisi mune, hakkas jää justkui liikuma. Interneti ja multimeedia kategooriaid hindas eraldi “interactive” žürii, kuhu kuulusid uue meediaga igapäevaselt tegelevate organisatsioonide esindajad, nii praktikud kui ka teoreetikud. Žüriil oli rahvusvaheline mõõde ja väliskülalisest esimees, kelle hinnang oli aus ja halastamatu, aga vähemalt selge ja motiveeritud.
Tänaste Kuldmunade auhinnalisi kohti jagas kodumaine žürii (oma valdkondades väga head, austatud ja tunnustatud spetsialistid), kelle hulgas polnud kahjuks ühtegi veebifirma esindajat ja vaid üks isik, kes lähemalt kodulehtede loomisega kokku on puutunud. Kogu austuse juures tänavuste žüriiliikmete vastu väidan ma, et tõsised veebitegijad ei võta sellise žürii hinnanguid kuigi tõsiselt ja veel vähem motiveerib see konkursil osalema. Kui finaaliväärilisi töid on žürii arvates kolm-neli ja munade väärilisi veel vähem, siis kas on võimalik, et tegijateni pole jõudnud see, mida auväärt žürii täpsemalt hindab ning milliste kriteeriumite järgi kodulehed ja multimeedia tööd pingeritta seab? Sellesuunaline teavitustöö oleks abiks ja aitaks ehk osalejate hulka tuua neid uusi tegijaid, kes ERAList ja Kuldmunadest suurt midagi ei tea, aga kes oma klientidele interneti ja multimeedia valdkonnas puhast kulda valmis vormivad.
Vastamata küsimusi jäi veel - ERAL oli teinud sel aastal Reklaami jaotuse alla kategooria Digitaalne reklaam, mille töödeks pidid juhendi järgi olema bannerid, mobiili reklaam, screensaverid ja kalendrid, aga kus ruulisid tarbijamängud ja digitaalsed jõulukaardid. Kes oskaks seletada mis on selle kategooria ja multimeedia nimelise kategooria vahe?
Dan palus kõigil kohalviibijatel oma veebitegijatest sõpradele edasi öelda, et nad osaleks aktiivsemalt Kuldmunade konkursil. Ma teeksin seda hea meelega kui näeksin, et ERAL arvestaks tõsisemalt uue meedia kategooriatega, süveneks sellesse, mida internetis tänapäeval tehakse, vaataks üle võimalikud uued kategooriad ja komplekteeriks seda teemat hindama selles valdkonnas kogenud ja kompetentse žürii. Vastasel juhul marginaliseeruvad need kategooriad veelgi enam ja uut meediat saab hindama mõni teine konkurss mõnes teises formaadis. Olen Daniga selles suhtes täiesti nõus, et häid töid, mis sellel aastal Kuldmuna finaali ei jõudnud ja mis siiski tehtud ja nähtud sai, oli Eestiski siiki päris palju.