20091016

Kui sõltuv oled sa oma telefonist?

Mõni aeg tagasi lugesin Nicholas Carr'i raamatut "The Big Switch". Sellest raamatust kirjutan pikemalt kunagi teinekord, põhimõtteliselt võrdleb raamat elektri leiutamist ja levikut ning Interneti leiutamist ja levikut. Lisaks kõigile muudele muutustele maailmas toob raamat ennekõike välja energiaküsimuse, millele osutab ka Sten Tamkivi oma hiljutises intervjuus.

Aga praegu ühest psühholoogilisest ja tegevuslikust muutusest igapäevaelus.

Raamat viitab ühele The Wall Street Journali artiklile aastast 2006:
"The Wall Street Journal in a 2006 feature titled "BlackBerry Orphans", told the story of a typical BlackBerry-addicted executive whose young children demanded that she not check her email while at home with them in the evening. "To get around their dictates," reported the paper, "the mother hides the gadget in the bathroom, where she makes frequent trips before, during and after dinner." The woman sheepishly told the Journal that her children "think I have a small bladder."
Ühesõnaga lapsi on hakanud häirima, et nende vanemad on kleebitud oma telefonide külge, ükskõik kas siis kodus või muusikakooli lõpuaktusel. Ükskõik siis kas iPhone, BlackBerry või Nokia 900.

Mul endal veel ei ole kahjuks uhket telefoni ja mul ei ole kahjuks veel lapsi, aga olen küllaltki sõltuv oma mustast MacBookist, kui see on käeulatuses. Samas esineb üsna tihti olukordi, kus mul pole arvutit kaasas ja siis on mul ükskõik. Aga kui mul oleks hea telefon taskus, ma ei oleks üldsegi kindel, et see poleks mul kogu aeg näpus ja pilk ekraanil.

Kui sõltuv sa oma telefonist oled? Või kui sõltuvad on Sinu lapsed Sinu telefonist? Või hoopiski, kui sõltuv oled Sina oma laste telefonist?

Kui teil on sel teemal huvitavaid lugusid, siis palun jutustage.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?