20091005

Valimine kui tegu

Kuigi e-hääletamise alguseni on jäänud vaid loetud päevad, pole mul hetkel mingit kindlust, et kelle poolt peaksin hääletama. Tundub, et kogu poliitika ja poliitikute funktsioon on mandunud - räägitakse asjadest, mis on elementaarsed või asjadest, mis on nagunii kättesaamatud. Soojad toad ja aukudeta sõiduteed on elementaarsed ühiskondlikud asjad, nendega minu häält ei võida. Samuti ei võida mu häält "armastusega". Ma ei armsta lambist ja umbmääraselt. Ühesõnaga, ma ei tea veel kelle poolt mu hääl läheb. Ainuke, mida ma tean on see, et e-hääletan lehel www.valimised.ee ja veel nii, et kutsun sõbrad ka külla e-hääletama.

Et kui jõuangi nüüd otsusele, et kelle poolt, siis ikkagi jätab see poliitiline eelistus mind tegelikult suhteliselt ükskõikseks.

Need KOV 2009 valimised on mu jaoks eelkõige tegu. E-hääletan koos teistega.
#idee2009 - 100 00 inimest e-hääletama

Selline oli mu eile saadetud kiri:
Armsad sõbrad,
kutsun teid külla, et teha koos poliitikat. Anname elektrooniliselt oma hääle kohaliku omavalitsuse volikogu valimistel.

Kaasa võtta: ID-kaart ja kaardi PIN koodid.
Loomulikult võib igaüks eelnevalt ka kodus ära hääletada ja kohapeale lihtsalt targutama tulla.

Tegevus: Hääletamine toimub kohe, siis kui saabud. Nähtavasti pannakse hääletusboks ülesse (arvuti + id-kaardilugeja) mu wc/vannituppa, et igaüks saaks privaatselt asja ära teha.

Aeg: 11. oktoobril, pühapäeva õhtul, kell 18.00 - 22.00

Koht: Minu kodu

Riietus: Pidulik - meestel võiks ikka pintsak seljas olla ja naistel pükskostüüm või korralik seelik, samuti tahaksin näha meelalt mukitud huuli.

Söök: Kindlasti pakutakse heeringat ja keedukartult. Magustoiduks on loodetavasti ka midagi isetehtud. Palun poe valmistoite mitte kaasa võtta. Aga võib pruukostiks valmistada ise kodus midagi, samas ei pea. Võib tulla ka lihtsalt kaks kätt ja id-kaart/paroolid taskus.

Palun anna teada, kas Sa tuled ja kas võtad kellegi kaasa. Intelligentsed kaaslased on lubatud.

Korda üle oma poliitika lemmikteemad ja mõtle, mis oleks su elu, kui sa töötaksid Brüsselis euroametnikuna. Või valitseksid oma linnaosa. Mille eest Sa üldse võitleksid?

Mart

Comments:
Very interesting indeed!
Best wishes from an Italian who did make a blog in Estonian language.
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?