20100715
Mis saab siis, kui televiisorisse jõuab Internet?
Paljud vist ütlevad sellise pealkirja peale: "Mul ei ole televiisorit juba viis aastat!".
Teised ütlevad, et "Aga mul on juba televiisoris Internet."
Jah, eks osades digiboxides vist on jah midagi Interneti taolist, et saad valida erinevaid filme jms. aga see pole päris Internet. Ning Apple TV sisaldab küll vist päris Internetti, kus iTunesi kaudu saab vaadata filme ja YouTubet, aga pole see Apple TV siinmail nii levinud ning on ka siiski suletud platvorm.
Televiisorisse Interneti jõudmine oleneb vist eelkõige ikkagi telekatootjatest, mitte teenusepakkujatest. On vist neil uutel-uutel televiisoritel wifi vms. sisse ehitatud.
Küsimus on, et kui Kanal 2/ TV3/ ETV-d näitavates telerites hakkab olema Internet, et kas siis me näeme erinevaid reklaame? Põhimõtteliselt on vastus "jah", aga kas ja millal see Eesti puhul teostub, ei tea.
Arvatakse, et õige pea toimub reklaamimaailmas muutus, mis on palju suurem Interneti leiutamisest. Reklaami suunamine ainult teatud vaatajatele vastavalt vaatajate harjumustele, on kordi effektiivsem kui praegune "one size fits all" strateegia. Muidugi on Eesti puhul mahud nii väikesed, et ei tea, et kust võetakse see raha, et toota erinevatele sihtrühmadele erinevaid reklaame, mida näidatakse samaaegselt.
Kuid lisaks reklaamile teostub Interneti jõudmisel televiisorisse veel üks suurem muutus. Võib-olla oled Internetis vaadanud mõnd (spordi)ülekannet, kus ülekande akna kõrval on tekstivestluse lahter. Seda võib vist pidada tuleviku televiisori primitiivseks prototüübiks. Televiisori vaatamine muutub üha enam sotsiaalseks tegevuseks. Inimesed tahavad oma mõtteid jagada ning kui inimesel pole televiisori ees istumas kõiki arvamusliidreid, siis ta otsib nende arvamusi Internetis. Küsimus on muidugi, et kuidas telepildi pakkujad filtreerivad oma pildi kõrvale välja kõige atraktiivsemad arvamused, aga ma arvan, et see on võimalik, et tekib mingi uut tüüpi toimetaja.
Vot see vast on õige reaalsem utoopia, mis Cannesist meelde jäi.
Comments:
<< Home
Jäägu tuleviku arengute täpsed mudelid teiste välja mõelda, kuid kui kogu asja eesmärgiks hakkab olema veelgi intensiivsem ja selekteeriv reklaam... siis kes enam jaksab selles infomüras televisiooni vaadata...
Eelmisel telehooajal vaatasin ise neil õhtutel kui kodus olin vaid ERR programmi (+ aeg-ajalt ka mõned "taevakanalite" saated) ja sedagi paralleelselt muude tegevustega. Pärast F1 sisulist väljasöömist tasuta levist ei ole enam asja erakanalite vaatamiseks olnud. Ja pole siin probleemiks mitte Digi TV, vaid reklaamid ja saateajad, õigemini erakanalite puhul nendest mitte kinnipidamine...
Samuti on reklaami personaliseerimine jama ses suhtes, et sellisel juhul ei ole enam inimestel täielikku ülevaadet "ärimaailmas" toimuvast. Sisuliselt hakkab toimuma Gerrymandering stiilis nähtus. Lihtsaim näide ongi seejuures poliitikast: kui valimisreklaamide osas hakkab Keskerakonna valija nägema vaid Keskerakonna reklaami ja Reformierakonna valija Reformierakonna reklaami - kinnistab inimeste maailmapilti! Sama lugu ka muudes eluvaldkondades: sportlane näeb vaid sportivarustuse reklaami ja teadlane vaid raamatureklaami??? Aga kui teadlane tahab kah jooksma minna? rattaga sõitma???
Eelmisel telehooajal vaatasin ise neil õhtutel kui kodus olin vaid ERR programmi (+ aeg-ajalt ka mõned "taevakanalite" saated) ja sedagi paralleelselt muude tegevustega. Pärast F1 sisulist väljasöömist tasuta levist ei ole enam asja erakanalite vaatamiseks olnud. Ja pole siin probleemiks mitte Digi TV, vaid reklaamid ja saateajad, õigemini erakanalite puhul nendest mitte kinnipidamine...
Samuti on reklaami personaliseerimine jama ses suhtes, et sellisel juhul ei ole enam inimestel täielikku ülevaadet "ärimaailmas" toimuvast. Sisuliselt hakkab toimuma Gerrymandering stiilis nähtus. Lihtsaim näide ongi seejuures poliitikast: kui valimisreklaamide osas hakkab Keskerakonna valija nägema vaid Keskerakonna reklaami ja Reformierakonna valija Reformierakonna reklaami - kinnistab inimeste maailmapilti! Sama lugu ka muudes eluvaldkondades: sportlane näeb vaid sportivarustuse reklaami ja teadlane vaid raamatureklaami??? Aga kui teadlane tahab kah jooksma minna? rattaga sõitma???
Mulle lihtsalt meeldiks unistada, et paremaid saateid vaatavad inimesed näevad ka paremaid reklaame olenemata tootest...
Postita kommentaar
<< Home