20100803
Rapsiõli reklaamist ja reklaami mõttest
Reklaamis loeb kokkuvõttes ainult üks asi. Mis on insight, mida võimendatakse. Kuidas insighti võimendatakse ning kas see, mida öelda tahetakse tuleb ka kõigile inimestele arusaadavalt välja.
Proovin rapsiõli reklaamist aru saada:
Kamp mehi on kuskil keldris ja pobiseb väljamõeldud keeles midagi imelikes kostüümides õlipudelid toki otsas. Tuleb naine, kes ütleb midagi väljamõeldud keeles ning võtab ühe pudeli ära ning ütleb, et varsti saab süüa. Üks meestest võtab mütsi peast ära.
Reklaami mõte ja insight: "Rapsiõli kasutavad debiilikud" või "Rapsiõli on debiilikutele."
Subtiitritega üritatakse lugu ja insighti seletada (et mehed pomisevad midagi kasulikest ainetest, mis on rapsiõlis), aga mitte midagi ei jõua kohale nii, et see lõpusloganiga "Rapsiõli saladus peitub tervislikkuses ja heas maitses" arusaadavat tervikut moodustaks.
Ühesõnaga, Ku Klux Klani võib küll panna reklaami, aga reklaamis olev lugu peaks töötama ka ilma selleta. Praegu ei saa midagi aru. Ja tekkinud poleemika ning ärapanemine on loomulikult lõbus, aga see ei tee Eesti reklaame paremaks.
Mõelda tuleks, et kuidas tootele lisada looga väärtust, mitte teha piinlikku poleemikat ja rääkida kahtlasi naljalugusid. Nalja peaks loomulikult ka tegema, aga nalja all peaks jooksma tõene lugu.