20091228

Eesti originaalmaterjali YouTube TOP 5 aastal 2009

See on väga subjektiivne edetabel. Aga panin siia ritta viis originaalvideot, mis aastast on meelde jäänud. Arvestasin ka mõne puhul pigem levikut kui mulle meeldimist. YouTube on meedium/kanal, mille auhinda võiks Kuldmunal vms. anda võrdväärselt telereklaami kategooriaga. Siin on aasta 2009 viis parimat.

5. Ugala teatri lavastuse "Nii nagu taevas" 20-sekundiline reklaam

Mulle tõesti meeldivad odavad ja lihtsad lahendused. See teatrilavastuse reklaam on väga lihtsa teostuse ja väga meeldejääva heliga. Ma ei tea, kas YouTube's on võimalik võita juurde teatrivaatajaid (pigem mitte), kuid lavastuse või teatri osana on YouTube (reklaam)videod oma kohta kinnistamas.



4. Winny Puhh laulu "Peegelpõrand" muusikavideo

Võib-olla oleks võinud Eesti aasta YouTube muusikavideoks kuulutada ka Def Räädu "Kaubaautoralli", kuid Winny Puhh "Peegelpõrand" on videona originaalsem, kuid muusikapalana kehvem. "Peegelpõrandas" pilt liigub, vaheldusrikkus on super, on huvitav vaadata ja video levib. Selge on see, et muusikavideot ei teha enam MTV jaoks, vaid YouTube loeb.


3. The Simpsons intro Estonian version

Professionaalne teostus, video on saanud palju klõpse välismaalt. Levik on lai, kuid vaevalt TV3 midagi sellest võidab. Kuid see ei tähenda, et Kuukulgur poleks teinud head tööd. Video, mis täpselt sobib YouTube'i, kus millegi kuulsa järgitegemine on väga tähtis nähtus.


2. Hitler Solarise all punkris

Hea copy loeb. Ühiskonnakriitiline nali loeb. See video on palju ehtsam kui Kreisiraadio või jõmminaljad. Seda Hitleri lugu on korduvalt uuesti subtiitritega vürtsitatud, kuid Hitleri ja Solarise puhul on see kuidagi eriti vaimukas ja täpne.


1. Tõnis Vanna supervärav

Ja parim kodumaine YouTube hitt aastal 2009 on video, mida YouTube's enam ei ole originaalis. See siin on üks kehvema kvaliteediga koopiatest. Tõnis Vanna lõi Fc Flora eest juulis uskumatu värava eurosarjas ning sellele uskumatule väravale tegid Kalev Kruus/Janno Kivisild uskumatult emotsionaalse live kommentaari. 400 000 vaatamist sai video mõne päevaga. See on kõva promo, see on kõva värav, see on kõva kommentaar.


YouTube videosid tehakse järjest rohkem, välja paista on järjest raskem, loevad reaalsus ja professionaalsus ja originaalsus, kuid tihti ei piisa ka neist. YouTube populaarsus on suhteliselt ennustamatu. Igatahes elame reklaami, promo ja videopildi mõttes huvitaval ajal. Aastal 2010 on võimalus kõigil ja igaühel odavalt jõuda paljudeni. Ole ainult mees ja tee midagi ära ning salvesta see üles.

Comments: Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?