20100805

Kommenteerides Sass Henno kommentaari minu sõnade kohta

Juhtus järgnev lugu:

Mu eelmise postituse korjas üles Postimehe E24 portaali toimetaja, küsis viisakalt luba avaldada, ma lubasin ja muutmatul kujul uudiseks (koos korrektse viitega) see mu eelmine postitus ka toimetati. Minu viga, et ajakirjanduse tarbeks postituse sõnastust veidi ei pehmendanud. Postituse mõtet või sisu ei oleks pehmendanud, võib-olla veidi sõnastust. Ajakirjandus ja blogi on lihtsalt erinevad formaadid.

Ühesõnaga, ülesse mu postitus läks ning sai ühe järgneva kommentaari:

Olen oma blogis analüüsinud, kiitnud ja laitnud varem mitmeid reklaame. Nii kodumaiseid kui väljamaised ning kindlasti teen seda ka edaspidi. Kodumaiste puhul usun, et põhjendatud arvamuse välja ütlemine aitab kaasa üldise reklaami taseme ja mõttemaailma paranemisele. Mul on täiesti ükskõik, kes on reklaamide autorid. Kui reklaam on Internetti üles riputatud, siis ma teda ka vaatan ja kui reklaam on millegipoolest tähelepanuväärne, siis ma reklaamist ka kirjutan. Vaatan kui neutraalne reklaamivaataja, inimene, kes vaatab keskmisest rohkem reklaame.

Ja oma postitust teisipäeval kirjutades ma ei olnud kursis, et rapsiõli kampaania taga on reklaamiagentuur Kontuur. Lugesin seda järgmine päev, kuigi jah seda oli mainitud varemgi.

Mis mind Kontuuri töötaja Sass Henno kommentaari juures häirib on see, et tegemist on isikliku rünnakuga, mitte analüüsi või mõttevahetusega konkreetsest reklaamist. Mina analüüsisin reklaami (kuigi karmilt ja ülevoolavalt), aga Sass Henno kirutab isiklikku juttu.

“Teise reklaamiagentuuri laualt raasukesi sööva dramaturgi sulest üsna vääritu analüüs, või mis ;)”

Ma elan maailmas, kus ei pea kõiki inimesi üksteise konkurentideks, eriti siis, kui konkurendid nad ei ole. Sass, mu Mõte OÜ teeb koostööd hetkel rohkem kui ühe reklaamiagentuuriga + otse klientidega, nii et kellegi kindla laualt “ma raasukesi ei söö”.

“Velvetis pole autori ideed noortekonkursist kaugemale säranud.”

Sass, ma ei tööta enam 2 aastat Velvetis ja sel ajal, kui töötasin, siis särasin kaugele. Eriti oma ideedega. Ja loomulikult nagu head sõbrad ikka, teen ma mõnikord osasid asju Velvetiga koos, sest nad on head tüübid. Ja nende ideedega, mille kallal koos nokitseme, nendega ka särame.

“NO teatris jääb ka loovsisu väheks.”

Sass, ma ei tööta enam Teater NO99-s. Ja see, kas Teater NO99 säras nii koos minuga ning säras ja särab ka ilma minuta, see jäägu igaühe maitse otsustada. Mina arvan, et see on Eesti parim teater ja mul oli au nende loovsisus kaasa rääkida.

“Aga kui on vaja konkureerivat maaslamajat peksta, siis saab artikli kokku küll.”

Arvan, et Sass Henno ega Kontuur pole minu konkurendid. Sass Henno oskab minust palju paremini proosat kirjutada ning Kontuur on suur ja paljude töötajatega agentuur, kelle sarnaseks mu Mõte OÜ nähtavasti kunagi ei saa.

Maaslamajale ma ei tunne kaasa, sest maaslamaja on Eesti mõttes väga hea kampaaniaga hakkama saanud. Teema on kuum, põhimõtteliselt Eesti väiksuse puhul suurte kampaaniate puhul muu ei loegi.

Ja maaslamajale ma ei tunne sellepärast kaasa, et päris kategoorias on see nõrk reklaam nii oma ideelt kui teostuselt. Ja ma olen valmis diskuteerima sel teemal ilma isiklikuks minemata.

Ja nagu keegi on öelnud artikli kommentaaris ja mina selle postituse alguses, et artiklit ma pole kokku pannud, vaid see on võetud minu blogist.

“Võiks üht erakonda soovitada, kui avaldus veel juhuslikult kirjutamata.”

Kui Sass Henno viitab oma naljaga poliitilisele ärapanemise võttele, siis oskan ma ainult kommentaariks öelda kogu tema kommentaari peale, et ta ise valdab neist ühte briljantselt.

Ja veelkord. Ma ei soovi olla kellegi konkurent või arvustaja, ma tahan, et lihtsalt tekiks mõnikord reklaamide üle rohkem sisulist diskussiooni ja oma blogis ka mõnikord seepärast kirjutan.

Ja pean õigeks, kui inimesed arvavad ja kirjutavad, sest see on üks väga võimas võimalus maailma arendada.

Comments:
Adekvaatne vastus ebaadekvaatsele kommentaarile. Nii Sassi kommentaari kui selle kirjatüki kohta kehtib, et kirjutis räägib alati sisu kõrval ka kirjutajast endast.
 
Mart, mina tahtsin näiteks tänada sinu kommentaari eest, sest see pani mind asja hoopis teise nurga alt vaatama. Ja see, teadagi, on parim, mida sa väitluskaaslasega teha saad :)
 
Postita kommentaar



<< Home
eXTReMe Tracker

This page is powered by Blogger. Isn't yours?